Rozpocznij wpisywanie...

Nie śmieć w sieć

Fotoreporter Nenad Milosevic opisał kiedyś historię pewnego mieszkańca Buenos Aires, który zarabia na utrzymanie swojej rodziny poprzez poszukiwanie cennych przedmiotów w sieci kanałów. Odnajduje tam cenną biżuterię np. złote obrączki, kolczyki z diamentami, a także złote zęby, które przypadkowo wypadły swoim właścicielom do odpływu umywalki. Do naszych kanałów również trafia wiele ciekawych przedmiotów, ale nie będziemy mówić o złocie i diamentach ale raczej o takich "skarbach", których nie chcielibyście znaleźć...o śmieciach w sieci. To one są bohaterami naszej kampanii. 

Takie sa fakty:

Do kanalizacji wrzucamy setki ton odpadów rocznie.

Śmieci w sieci powodują zatory i są przyczyną awarii.

Mniej więcej każdego dnia ma miejsce przynajmniej jedna awaria.

Wielu mieszkańców traktuje odpływy kanalizacyjne jak kosze na śmieci. Do kanalizacji wrzucane są najróżniejsze rzeczy, które nie tylko mogą tworzyć problemy tj. zatory w sieci kanalizacyjnej ale również np. stanowią zagrożenie dla pożytecznych mikroorganizmów, które oczyszczają ścieki w oczyszczalniach.

Często takie „złe” praktyki wynikają po prostu z niewiedzy odbiorców, dlatego też Aquanet prowadzi kampanię informacyjno-edukacyjną, która ma na celu wskazać odbiorcom, czego nie należy wrzucać do kanalizacji oraz uświadomić im, że niektóre śmieci są bardzo „kłopotliwe”.

 

Kampania NIE ŚMIEĆ W SIEĆ nagrodzona!

23 maja 2016r. podczas uroczystej gali w Teatrze Kamienica w Warszawie ogłoszono wyniki Konkursu Kampania Społeczna Roku 2015. Realizowana przez Aquanet kampania "nie śmieć w sieć" została doceniona przez jury konkursu i zdobyła nagrodę w kategorii Kampania o tematyce ekologicznej.

Zdaniem jury konkursu kampania "nie śmieć w sieć" przekazywała ważne informacje, które często są nieznane odbiorcom. Doceniono podjęcie niełatwego tematu w inspirujący sposób, a także intrygujące hasło i wysoki poziom językowy kampanii.

Organizatorami konkursu są portal kampaniespoleczne.pl i Fundacja Komunikacji Społecznej.

 

Zachęcamy do obejrzenia animacji, które wprowadzą Was w temat naszej kampanii: