Zaproszenie do złożenia oferty
(dalej również Zaproszenie)
Zamawiający AQUANET S.A, ul. Dolna Wilda 126 w Poznaniu, zgodnie z § 22 Regulaminu udzielania zamówień przez AQUANET S.A., do których nie mają zastosowania przepisy ustawy Prawo zamówień publicznych – dalej „Regulamin” zaprasza do złożenia oferty w postępowaniu pn.: Przeprowadzenie kontroli okresowej, polegającej na sprawdzeniu stanu technicznego systemu ogrzewania, z uwzględnieniem efektywności energetycznej kotłów – AQUANET
- Nazwa i adres Zamawiającego:
AQUANET S.A.
Ul. Dolna Wilda 126, 61 – 492 Poznań
Tel. 61 8 359 100
e-mail: klient@aquanet.pl
strona internetowa zamawiającego: www.aquanet.pl
- Podstawa prawna i tryb udzielenia zamówienia:
2.1. Regulamin udzielania zamówień przez AQUANET S.A., do których nie mają zastosowania przepisy ustawy Prawo zamówień publicznych. Regulamin dostępny jest na stronie internetowej pod adresem:
https://www.aquanet.pl/dla-biznesu/aktualne-przetargi/
2.2. Tryb: Przetarg ofertowy (§ 21 Regulaminu).
- Zakres zadania i wymagania przedmiotu umowy:
- a) Przeprowadzenia kontroli systemów ogrzewania, z uwzględnieniem efektywności energetycznej kotłów grzewczych, znajdujących się w obiektach Zamawiającego, szczegółowo określonych w załączniku nr 2 do Umowy, zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 2014 r. o charakterystyce energetycznej budynków (t.j. Dz.U. z 2021 r. poz.497), zwaną dalej „Ustawą”, a w szczególności art. 23 Ustawy określającym zasady okresowej kontroli systemu ogrzewania i systemu klimatyzacji w budynkach
- b) Sporządzenie protokołu z kontroli systemu ogrzewania z godnie z art. 28 ust. 1, 2, 3, 4 Ustawy i dostarczenie ich do zamawiającego.
- c) Protokół kontroli systemu ogrzewania powinien być sporządzony zgodnie z 29 ust. 1 Ustawy
- d) umieszczenie protokołów z kontroli systemów ogrzewania w Centralnym Rejestrze charakterystyki Energetycznej Budynków, który znajduje się na stronie Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa.
- e) osoba sporządzająca protokoły z kontroli ogrzewania musi znajdować się na liście osób uprawnionych do kontroli systemu ogrzewania w Centralnym Rejestrze Charakterystyki Energetycznej Budynków
- Podstawa prawna:
1. Przedmiotu Umowy Wykonawca zobowiązuje się wykonać zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa oraz normami, a w szczególności zgodnie z:
- ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz.U. z 2025 r. poz. 418 z późn.zm.);
- rozporządzeniem Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 28 kwietnia 2003 r. w sprawie szczegółowych zasad stwierdzania posiadania kwalifikacji przez osoby zajmujące się eksploatacją urządzeń, instalacji i sieci (Dz.U.2003.89.828 ze zm.);
- rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 17 lutego 2015 r. w sprawie wzorów protokołów z kontroli systemu ogrzewania lub systemu klimatyzacji (t.j. Dz.U. z 2021 r. poz.513 ).
- Kontrole systemów ogrzewania, o których mowa w ust.1 lit.a) należy przeprowadzać na podstawie aktualnych, reprezentatywnych, mierzonych i możliwych do zidentyfikowania danych dotyczących zużycia energii cieplnej.
- Termin wykonania zamówienia:
Kontrolę należy przeprowadzić w ciągu 30 dni od momentu podpisania umowy.
- Informacje o środkach komunikacji, przy użyciu, których Zamawiający będzie komunikował się z Wykonawcami:
6.1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa przy pomocy poczty elektronicznej
6.2. Osobą uprawnioną do porozumiewania się z Wykonawcami jest: Łukasz Wysocki
e- mail: lukasz.wysocki@aquanet.pl
Tel. 783-948-743
- Termin związania ofertą:
7.1. Wykonawca związany jest ofertą 30 dni. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się
wraz z upływem terminu składania ofert.
7.2. Zamawiający może najpóźniej na 3 dni przed upływem końca terminu związania ofertą
zwrócić się do Wykonawcy o przedłużenie ww. terminu. Brak zgody na przedłużenie
terminu związania ofertą lub brak odpowiedzi przed upływem pierwotnego terminu
związania ofertą jest równoznaczne z odrzuceniem oferty z postępowania.
- Sposób oraz termin składania i otwarcia ofert
8.1. Oferty należy sporządzić pisemnie pod rygorem ich nieważności i przesłać na adres e-mail lukasz.wysocki@aquanet.pl do dnia 05.11.2025 r. do godz. 12:00. Oferta może zostać złożona jako dokument elektroniczny podpisany przez osobę upoważnioną podpisem zaufanym, podpisem osobistym albo kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub jako skan podpisanego przez upoważnioną osobę dokumentu papierowego. Pozostałe dokumenty elektroniczne stanowiące załączniki do oferty nie muszą być podpisane przez Wykonawcę, jednak są dla niego wiążące.
8.2. Oferty muszą być napisane w języku polskim, powinny być sporządzone czytelnie oraz opatrzone podpisem osoby upoważnionej do złożenia oferty.
8.3. W przypadku podpisania oferty przez pełnomocnika do oferty należy dołączyć stosowne pełnomocnictwo.
8.4. Każdy Wykonawca może złożyć jedną ofertę dla danego zamówienia.
8.5. Wykonawcy mogą złożyć ofertę wspólnie. W przypadku, gdy Zamawiający zaprosi do złożenia oferty jednego Wykonawcę, zawsze dopuszcza możliwość złożenia oferty wspólnej przez tego Wykonawcę z innym niezaproszonym Wykonawcą /Wykonawcami w ramach konsorcjum. Oferta musi być podpisana w taki sposób, by wiązała prawnie wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Osoba podpisująca ofertę musi posiadać umocowanie prawne do reprezentacji. Umocowanie musi wynikać z treści pełnomocnictwa załączonego do oferty – treść pełnomocnictwa powinna dokładnie określać zakres umocowania.
8.6. Kompletna oferta musi zawierać:
– ofertę Wykonawcy wraz z wskazaniem cen jednostkowych netto;
– aktualny KRS lub CEiDG dla osób fizycznych lub pełnomocnictwo do zawarcia umowy;
– podpisany Załącznik nr 5 do Umowy tj. Oświadczenie Zleceniobiorcy o niepodleganiu wykluczeniu
Wszystkie ww. dokumenty elektroniczne stanowiące ofertę należy zabezpieczyć hasłem przed niepożądanym otwarciem i przesłać do Zamawiającego.
W tytule wiadomości e-mail zawierającej ofertę należy wpisać:
Oferta firmy…………………. I nazwa postępowania
Maksymalny rozmiar skompresowanego pliku oferty wynosi 25 MB. Dopuszczalny format plików składających się na ofertę to: .doc .docx .pdf . xls .rtf.
Hasła zabezpieczające ofertę przed niepożądanym otwarciem należy przesyłać na adres e-mail lukasz.wysocki@aquanet.pl od dnia 5.11.2025 r. od godz. 13:00 do dnia 5.11.2025 r. do godz. 16:00
W tytule wiadomości e-mail zawierającej hasło należy wpisać:
Tytuł wiadomości: Hasło do oferty firmy ….… – (tytuł postępowania)
8.7. Otwarcie oferty nastąpi w dniu 06.11.2025 r. o godz. 08:00.
8.8. Oferty złożone po terminie składania ofert nie będą rozpatrywane.
Hasła przesłane po terminie otwarcia ofert nie zostaną uwzględnione i tym samym oferty, których te hasła dotyczą nie zostaną otwarte i nie będą rozpatrywane.
W przypadku złożenia oferty niezabezpieczonej hasłem lub wcześniejszego przesłania hasła do złożonej już oferty, Wykonawca, świadomie, odstępuje od utajnienia swojej oferty i tym samym godzi się z możliwością, iż Zamawiający będzie mógł zapoznać się z treścią oferty przed terminem jej otwarcia.
Wszelkie negatywne konsekwencje działania opisanego powyżej będzie ponosił Wykonawca i nie będą przysługiwały mu żadne środki odwoławcze w związku z takim działaniem.
- Miejsce wykonania kontroli:
Lista obiektów spółki, na których należy wykonać kontrolę znajduje się w załączniku numer 2 – Wykaz źródeł ciepła
- Podstawy do wykluczenia z postępowania:
10.1. W postępowaniu mogą brać udział Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia w okolicznościach, o których mowa w art. 7 ust. 1 pkt 1-3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego. Z postępowania wyklucza się:
a) Wykonawcę oraz uczestnika konkursu wymienionego w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisanego na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 Ustawy o przeciwdziałaniu wspieraniu agresji na Ukrainę;
b) Wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2022 r. poz. 593 i 655) jest osoba wymieniona w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana na listę lub będąca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile została wpisana na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 Ustawy o przeciwdziałaniu wspieraniu agresji na Ukrainę;
c) Wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2021 r. poz. 217, 2105 i 2106) jest podmiot wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę lub będący taką jednostką dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 Ustawy o przeciwdziałaniu wspieraniu agresji na Ukrainę.
10.2. Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się:
Wykonawców, którzy zalegają z uiszczeniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne, z wyjątkiem przypadków gdy uzyskali oni przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie, rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu.
- Podstawy odrzucenia oferty:
11.1. Zamawiający odrzuca ofertę jeśli jej treść nie odpowiada warunkom zamówienia.
11.2. Zamawiający odrzuca ofertę jeśli zawiera błędy w obliczeniu ceny.
11.3. Zamawiający odrzuca ofertę jeśli jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów.
11.4. Zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli Wykonawca nie wyraził zgody na przedłużenie terminu związania ofertą
11.5. Zamawiający odrzuca ofertę jeśli jej złożenie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji.
- Opis Kryteriów oceny ofert, wraz z podaniem wag tych kryteriów i sposobu oceny ofert:
Przy wyborze ofert Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami oceny ofert:
Cena – 100 %. W przypadku jeżeli dwie lub więcej ofert przedstawia taką samą cenę, Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego ofert dodatkowych. Wykonawcy składając oferty dodatkowe, nie mogą zaoferować cen wyższych niż zaoferowane w złożonych wcześniej ofertach.
- Sposób obliczenia ceny
13.1. Podana w ofercie cena musi być wyrażona w PLN. Cena musi uwzględniać wszystkie wymagania niniejszego Zaproszenia oraz obejmować wszelkie koszty, jakie poniesie Wykonawca z tytułu należytej oraz zgodnej z obowiązującymi przepisami realizacji przedmiotu zamówienia. 13.2. Ceną oferty jest cena wymieniona w formularzu oferty. Cenę taką Zamawiający przyjmie na potrzeby oceny i porównania ofert. Cenę podaną w formularzu ofertowym należy podać z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, przy czym końcówki poniżej 0,5 grosza pomija się, a końcówki 0,5 i powyżej 0,5 grosza zaokrągla się do 1 grosza.
- Informacje o formalnościach, jakie muszą zostać dopełnione po wyborze oferty lub unieważnieniu lub odstąpieniu od prowadzenia postępowania
14.1. Przekazanie informacji o wyniku postępowania:
14.1.1. Informacja o wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu lub odstąpieniu od prowadzenia postępowania będzie mogła zostać przekazana na prośbę wykonawców, którzy złożyli oferty. Informacja o wyborze najkorzystniejszej oferty będzie zawierała:
– Informację o wybranym Wykonawcy wraz z podaniem ceny oferty
– Informację o wszystkich Wykonawcach, którzy złożyli oferty wraz z podaniem cen tych ofert,
– Informację o ofertach odrzuconych i/ lub Wykonawcach wykluczonych wraz z podaniem podstawy odrzucenia/ wykluczenia
14.2. Informacja o unieważnieniu postępowania będzie zawierała podstawę unieważnienia postępowania.
14.3. Zawiadomienie o wyborze oferty nie stanowi zawarcia umowy.
14.4. Umowę uznaje się za zawartą w momencie podpisania przez obie Strony.
14.5. W przypadku odmowy podpisania umowy przez wybranego Wykonawcę Zamawiający zastrzega sobie możliwość podpisania umowy z następnym Wykonawcą, którego bilans kryteriów oceny ofert jest najkorzystniejszy w kolejności wg kryteriów oceny ofert.
14.6. W przypadku wyznaczenia do podpisania umowy pełnomocnika, przed podpisaniem umowy należy przekazać Zamawiającemu stosowne pełnomocnictwo.
- Obowiązek informacyjny RODO
Należy załączyć do Zaproszenia obowiązek informacyjny RODO wg wzoru obowiązującego w Spółce (AQ-RODO-19).
- Podstawy do unieważnienia postępowania.
16.1. Zamawiający unieważnia postępowanie jeśli nie złożono żadnej oferty niepodlegającej odrzuceniu lub wszystkie złożone oferty podlegają odrzuceniu.
16.2. Zamawiający unieważnia postępowanie, jeżeli wszyscy Wykonawcy, którzy złożyli oferty zostali Wykluczeni.
16.3. Zamawiający unieważnia postępowanie jeśli wystąpiła zmiana okoliczności powodująca, że przeprowadzenie postępowania lub wykonanie zamówienia nie leży w interesie Zamawiającego.
16.4. Zamawiający unieważnia postępowanie jeśli obarczone jest wadą uniemożliwiającą zawarcie ważnej umowy.
16.5. Zamawiający unieważnia postępowanie jeśli cena najkorzystniejszej oferty przewyższa kwotę, jaką Zamawiający może przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.
- Dodatkowe informacje:
– Zamawiający zastrzega możliwość zmiany treści Zaproszenia lub dokumentów zamówienia przed terminem składania ofert. Dokonaną w ten sposób zmianę Zamawiający przekaże zaproszonym Wykonawcom.
– Wykonawca może zwrócić się z wnioskiem o wyjaśnienie treści Zaproszenia lub dokumentów zamówienia nie później niż 4 dni. Zamawiający udzieli odpowiedzi na wniosek, o którym mowa powyżej nie później niż 2 dni.
– Jeżeli Zamawiający nie udzieli wyjaśnień w terminie, o którym mowa powyżej, przedłuża termin składania ofert o czas niezbędny do zapoznania się wszystkich zainteresowanych Wykonawców z wyjaśnieniami niezbędnymi do należytego przygotowania i złożenia ofert.
– Przedłużenie terminu składania ofert nie wpływa na bieg terminu składania wniosku o wyjaśnienie treści Zaproszenia lub dokumentów zamówienia. W przypadku gdy wniosek o wyjaśnienie treści Zaproszenia lub dokumentów zamówienia nie wpłynął w terminie, Zamawiający nie ma obowiązku udzielania wyjaśnień oraz obowiązku przedłużenia terminu składania ofert.
– Zamawiający przekazuje wszystkim uczestnikom postępowania treść zapytań wraz z wyjaśnieniami bez ujawnienia źródła zapytania.
– Zamawiający może wezwać Wykonawcę do złożenia wyjaśnień dotyczących treści złożonej oferty lub do uzupełnienia lub wyjaśnienia dokumentów (np. potwierdzających spełnianie warunków udziału, brak podstaw do wykluczenia) lub pełnomocnictwa w wyznaczonym przez siebie terminie.
– Zamawiający może poprawić w ofercie oczywiste omyłki pisarskie oraz rachunkowe, zawiadamiając o tym Wykonawcę, którego oferta została poprawiona.
– Zamawiający zastrzega sobie możliwość weryfikacji informacji podanych w ofercie poprzez zwrócenie się bezpośrednio do podmiotu na rzecz lub w imieniu którego usługi/dostawy/roboty budowlane były wykonywane.
– Zamawiający zastrzega sobie w każdym momencie możliwość odstąpienia od prowadzenia postępowania bez podawania przyczyny.
– Wykonawca może przed upływem terminu składania ofert wycofać lub zmienić swoją ofertę.
– Zamawiający może udzielić zamówienia pod warunkiem otrzymania co najmniej 1 ważnej oferty.