Cyberbezpieczeństwo

Cyberbezpieczeństwo serwisów Aquanet S.A.

 

Poniżej znajdą Państwo podstawowe zasady pozwalające na zwiększenie bezpieczeństwa korzystania z serwisów Aquanet: www.aquanet.pl, ebok.aquanet.pl.

1. Dbaj o bezpieczeństwo swoich danych!

2. Sprawdź czy Twoje nawyki zwiększają cyberbezpieczeństwo (bezpieczeństwo cyfrowe):

  • Używaj wyłącznie zaufanego urządzenia (komputera, tabletu, smartfonu, telefonu, do którego masz dostęp tylko Ty lub osoby przez Ciebie zaufane), nie wprowadzaj danych logowania na komputerach w miejscach publicznych takich jak kafejki internetowe. Bądź ostrożny w korzystaniu z punktów dostępu do sieci Internet w instytucjach publicznych.
  • Używaj wyłącznie zaufanych sieci i dostawców Internetu, unikaj niezabezpieczonych sieci Wi-Fi oraz tzw. hot-spot’ów, zwłaszcza w trakcie połączenia z serwisami bankowości elektronicznej.
  • Wprowadź adres serwisu do przeglądarki internetowej bezpośrednio (ręcznie), nie używaj skrótów, listy ulubionych, wyszukiwarek ani linków z komunikatorów, stron społecznościowych czy wiadomości e-mail.
  • Po załadowaniu strony sprawdź czy w pasku adresowym przeglądarki adres strony zaczyna się od https://
  • Sprawdź czy adres strony nie zaczyna się od ssl-, ssl_ oraz czy nie popełniłeś błędu w nazwie strony, poprawne adresy to:
    • aquanet.pl
    • ebok.aquanet.pl
  • Zweryfikuj czy w oknie przeglądarki przy adresie strony znajduje się kłódka, oznaczająca połączenie szyfrowane.
  • Zweryfikuj czy po kliknięciu na kłódkę ( i wyświetleniu szczegółów certyfikatu) pojawia się informacja o certyfikacie wystawionym dla *.aquanet.pl
  • W przypadku nieprawidłowej nazwy strony, błędnego lub niezaufanego certyfikatu oraz w przypadku niezgodności powyższych danych lub jakichkolwiek nieprawidłowości nie loguj się do systemu eBOK. Powiadom Aquanet S.A. wysyłając e-mail pod adres: ebok.aquanet.pl

3. Chroń swoje dane logowania: login/identyfikator i hasło

  • Nie zezwalaj na zapamiętanie haseł przez przeglądarkę internetową,
  • Nie udostępniaj ich nikomu, nie przechowuj w miejscach łatwo dostępnych,
  • Jeśli musisz zapisać hasło, zamiast tego zapisz informację, która pozwoli Ci je odtworzyć,
  • Zmieniaj hasło nie rzadziej niż 90 dni (trzy miesiące),
  • Upewnij się, że gdy logujesz się do systemu nikt postronny nie jest w stanie podejrzeć wprowadzanych danych,
  • Po zalogowaniu do serwisu eBOK zweryfikuj datę ostatniego logowania, czy to Ty się logowałeś?
  • Pamiętaj, aby po zakończeniu korzystania z serwisu bezpiecznie się wylogować zanim zamkniesz okno przeglądarki.

4. Pamiętaj, że Aquanet S.A. nigdy nie wysyła do swoich Klientów e-maili nakłaniających do ujawniania danych poufnych (hasła, PINy, dane osobowe), bądź też nakłaniających do zmiany hasła, za pomocą linków podanych w e-mailu.

5. Pamiętaj, że Aquanet S.A. w swoich serwisach nigdy nie prosi Cię o:

  • Podanie danych karty kredytowej takich, jak PIN, kod CVV lub ujawnienie hasła do logowania.
  • Instalację dodatkowego oprogramowania pochodzącego z nieznanych źródeł, w szczególności jeżeli link został przekazany w treści wiadomości lub sms.

6. Zadbaj o bezpieczeństwo swoich danych w Internecie:

  • Zainstaluj oprogramowanie chroniące Cię przed złośliwym oprogramowaniem takim, jak: wirusy, robaki internetowe, konie trojańskie, oprogramowanie szpiegujące (spyware), niepożądane wiadomości, najczęściej z przekazem reklamowym (spam) i inne.
  • Przed zalogowaniem się do serwisu eBOK zweryfikuj czy ochrona przeciwko złośliwemu oprogramowaniu jest aktywna, czy sygnatury niepożądanego oprogramowania są aktualne (nie starsze niż jeden dzień) i czy ostatnio przeprowadzone skanowanie systemu przez oprogramowanie ochronne usunęło wszystkie zagrożenia.
  • Regularnie skanuj urządzenie systemem ochrony przeciwko złośliwemu oprogramowaniu.
  • Zainstaluj osobistą zaporę ogniową (ang. personal firewall) oraz upewnij się że jest poprawnie skonfigurowana i aktywna. Jeśli masz taką możliwość używaj systemu wykrywającego i przeciwdziałającego włamaniom (IDS/IPS).
  • Na bieżąco aktualizuj swój system operacyjny i oprogramowanie (w szczególności oprogramowanie, z którego korzystasz łącząc się do Internetu jak przeglądarka internetowa, program pocztowy, komunikatory społecznościowe, a także pakiety biurowe, oprogramowanie zabezpieczające, itp.).
  • Korzystaj tylko z legalnego oprogramowania.
  • Nie pobieraj plików niewiadomego pochodzenia z Internetu (np. muzyka, filmy, oprogramowanie).
  • Nie otwieraj załączników poczty niewiadomego pochodzenia oraz linków (adresów) które mogą być umieszczone zarówno w treści takiej wiadomości jak również w jej załącznikach.
  • Zachowaj zawsze wzmożoną ostrożność przy pobranych plikach z Internetu, przeskanuj je systemem chroniącym przed złośliwym oprogramowaniem.
  • Nie otwieraj załączników ani linków do innych stron przesyłanych przez komunikatory oraz serwisy społecznościowe (Facebook, Twitter i inne).
  • Unikaj instalacji nieznanych rozszerzeń (w tym gier) w przeglądarce internetowej. Jeśli to możliwe używaj trybu prywatnego przeglądarki podczas logowania do serwisu eBOK.
  • Nie ignoruj ostrzeżeń i komunikatów wysyłanych przez przeglądarkę WWW które mogą pojawiać się podczas przeglądania stron WWW.
  • Chroń dostęp do urządzenia na którym uzyskujesz dostęp do serwisu eBOK hasłem, które często zmieniasz (nie rzadziej niż 90 dni).
  • Pamiętaj, że tablety, smartfony i telefony komórkowe wyposażone w przeglądarki internetowe są podatne na działania przestępców, chroń je systemami ochrony przed złośliwym oprogramowaniem.
  • Jeśli używasz łączności bezprzewodowej (Wi-Fi) skonfiguruj router udostępniający to połączenie, zaktualizuj oprogramowanie systemowe routera, zmień domyślne hasło administratora, ustaw szyfrowanie połączenia, używaj silnych haseł.

Polityka haseł:

  • Minimum 10 znaków a maksymalnie 20 znaków
  • Minimum 1 mała litera (litery polskiego alfabetu bez liter diakrytycznych oraz q, v, x)
  • Minimum 1 wielka litera (litery polskiego alfabetu bez liter diakrytycznych oraz Q, V, X)
  • Minimum 1 cyfra LUB minimum 1 znak specjalny z zakresu : „!”, „@”, „#”, „$”, „^”, „&”, „*”, „?”, „(”, „)”, „[”, „]”, „<”, „>”, „/”, „;”, „:”, „|”, „{”, „}”, „+”, „-”, „.”, „,”,„%”, „_”, „=”, „`”, „’”, „\”, „””
  • Hasło nie może zawierać ciągu liczbowego opierającego się o trzy kolejne cyfry np. 123, 456
  • Hasło nie może zawierać ciągu trzech identycznych znaków, np. 111, 444, aaa
  • Hasło jest różne od 10 poprzednich haseł

Jeśli podejrzewasz lub stwierdzisz jakiekolwiek nieprawidłowości, natychmiast przerwij proces logowania lub korzystania z serwisu eBOK i powiadom nas za pomocą e-mail: klient@aquanet.pl

Podanie stanu wodomierza? Teraz to proste!

Dla Twojego komfortu oraz usprawnienia naszej pracy, wprowadziliśmy ułatwienia, które pozwolą podać Ci stan wodomierza w kilku prostych krokach!

Wystarczy, że wyślesz nam zdjęcie stanu swojego wodomierza na nasz nr telefonu lub mailowo!

Czytaj więcej

Poziom Świadczenia Usług

Zawsze chcemy świadczyć nasze usługi na jak najwyższym poziomie. Dowiedz się, jakie obowiązują nas standardy w ramach realizowanych przez nas prac.

Czytaj więcej
Na zdjęciu widać odpływ zlewu i spływającą do niego wodę

Chcesz sprawdzić twardość wody?

Sprawdź na naszej mapie, jaka woda dociera do Twojego kranu. Pamiętaj -przebadana i uzdatniona woda jest bezpieczna. Zawiera magnez, wapń, potas, sód.
Im więcej tych związków, tym twardsza i zdrowsza jest woda.

Mapa twardości wody

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami:

Infolinia czynna w dniach Pn. - Pt., w godzinach: 7:30 - 15:00

Zajrzyj także do FAQ

lub przejdź do kontaktu

Awaria?

Zadzwoń

Na wskazany numer proszę kontaktować się tylko w przypadku zgłoszenia awarii.

Uwaga

Odpowiadamy za zimną wodę w Twoim kranie!

Jeśli Twój problem dotyczy ciepłej wody, niestety nie będziemy w stanie Ci pomóc.

Masz pytania?

Infolinia czynna w dniach Pn. - Pt., w godzinach: 7:30 - 15:00

Zajrzyj także do FAQ

Awaria?

Na wskazany numer proszę kontaktować się tylko w przypadku zgłoszenia awarii. Jeśli Twój problem dotyczy ciepłej wody, niestety nie będziemy w stanie Ci pomóc.

Awaria?

Zadzwoń

Na wskazany numer proszę kontaktować się tylko w przypadku zgłoszenia awarii.

Uwaga

Odpowiadamy za zimną wodę w Twoim kranie!

Jeśli Twój problem dotyczy ciepłej wody, niestety nie będziemy w stanie Ci pomóc.