Odpowiedzialność społeczna

Jak rozumiemy naszą społeczną odpowiedzialność biznesu?

W działaniach stawiamy na jak najlepsze efekty biznesowe, które skutecznie łączymy z naszymi obowiązkami zapewnienia najwyższych standardów jakości, bezpieczeństwa, a także wypełniania powinności społecznych i środowiskowych.

Kim są nasi interesariusze?

 

Nasi interesariusze pełnią ważną funkcję w codziennej działalności firmy. Wierzymy, że dzięki bieżącej współpracy możemy w pełni realizować działania wynikające z naszego podejścia do odpowiedzialności społecznej.

Jak prowadzimy dialog?

Sesje dialogowe są podstawą komunikacji i zbierania informacji o oczekiwaniach naszych interesariuszy, a także stanowią fundament treści Raportu CSR. Głos naszych interesariuszy pomaga nam też budować odpowiedzialny biznes oparty na obopólnym zrozumieniu.
Sesje z kluczowymi interesariuszami są prowadzone corocznie.

2019

2020

2021

7 sesji dialogowych ze spółkami zależnymi 18 sesji z kierownikami i partnerami zewnętrznymi 23 sesje dialogowe z interesariuszami
1 sesja z dostawcami produktów i usług 6 grupowych sesji dialogowych z pracownikami 19 sesji zewnętrznych
3 konsultacje z Zarządem Aquanet S.A. 34 sesje z interesariuszami wewnętrznymi

Sesje dialogowe w projekcie REWAISE

To wyjątkowy i innowacyjny projekt, który jest realizowany w dziewięciu miejscach w Europie, gdzie w tzw. żywych laboratoriach i grupach kompetencyjnych będą miały miejsce zarówno prace technologiczne, jak i współpraca z interesariuszami.
Jedno z tych miejsc znajduje się w Poznaniu. Tutaj REWAISE skupi się na dwóch innowacyjnych podejściach do ścieków: po pierwsze, na odzyskiwaniu składników odżywczych do wykorzystania jako nawóz, takich jak fosfor; a po drugie, na ponownym wykorzystaniu wody do celów irygacyjnych, przyczyniając się w ten sposób do zmniejszenia ogólnego zapotrzebowania na słodką wodę.

Dodatkowo projekt bada zapotrzebowanie społeczne, świadomość i edukację społeczeństwa poprzez budowanie relacji z interesariuszami.
Jeżeli chcesz być informowany na bieżąco o postępach prac, chcesz współuczestniczyć w żywych laboratoriach (Living Lab) projektu skontaktuj się z nami.

Projekty społeczne

 

Wśród działań na rzecz społeczności lokalnych jednymi z najważniejszych są te obejmujące edukację ekologiczną oraz działania charytatywne. Podejmowane aktywności kierujemy do społeczności lokalnych, zarówno tych z dużych ośrodków miejskich, jak i mniejszych miejscowości.

EDUKACJA

Naszym flagowym projektem związanym z kształtowaniem postaw proekologicznych oraz budową świadomej odpowiedzialności za środowisko naturalne jest Akcja Edukacyjna „PLUSK”, która trwa nieustannie od 1998 roku.

Więcej o Akcji Edukacyjnej „PLUSK” znajdziesz TUTAJ

DZIAŁANIA CHARYTATYWNE

Podstawowa działalność charytatywna opiera się na współpracy z organizacjami pozarządowymi. Cyklicznie organizujemy Konkursy Charytatywne, których różnorodność tematyczna pozwala nam wspierać rozwiązywanie wielu problemów społecznych.

Więcej o Konkursach Charytatywnych znajdziesz TUTAJ

WOLONTARIAT PRACOWNICZY

Współpraca z organizacjami pozarządowymi jest też podstawą naszych działań wolontariackich.
Wolontariat pracowniczy – Płyń z pomocą, powstał dzięki rekomendacji pracowników Aquanet i w oczekiwaniu na potrzeby interesariuszy zewnętrznych.

Co wyróżnia wolontariat pracowniczy Aquanet? Nasi wolontariusze włączają się regularnie w część akcji, dzięki czemu nawiązują relacje z wieloma organizacjami. Co miesiąc gotują dla osób w kryzysie bezdomności i przynajmniej raz w roku dołączają do akcji Sprzątania Świata.

Pomoc wolontariacka jest również realizowana przy wsparciu finansowym po stronie firmy. Wolontariusze mają możliwość pozyskania na rzecz organizacji pozarządowej grantu w wysokości 5 tysięcy złotych. W ciągu roku przeznaczamy na granty wolontariackie 45 000,00 tys. złotych.
Warunki dofinansowania są opisane w naszym regulaminie wolontariatu pracowniczego.


Godziny pracy wolontariuszy w podziale na lata:

Rok

Liczba godzin pracy

2019 460 godzin pracy
2020 196,5 godzin pracy
2021 117 godzin pracy
2022 748 godzin pracy

Organizacje zainteresowane nawiązaniem współpracy z wolontariuszami prosimy o kontakt pod adresem: agnieszka.kaczmarek@aquanet.pl

UWAGA: Współpracujemy z organizacjami działającym lub niosącymi pomoc na obszarze naszej działalności.

(obszar działalności Aquanet sprawdzisz TUTAJ)

Raporty CSR

Raport Społecznej Odpowiedzialności Grupy Kapitałowej Aquanet za rok 2021 jest dla spółek zależnych pierwszym wspólnym dokumentem o takim charakterze. To „raport otwarcia”, która ma przybliżać działalność wszystkich spółek wchodzących w skład Grupy Kapitałowej.  W pracy nad nim opieraliśmy się o wytyczne GRI, które stanowiły istotny punkt odniesienia w zakresie definiowania aspektów i treści raportu. 

Podanie stanu wodomierza? Teraz to proste!

Dla Twojego komfortu oraz usprawnienia naszej pracy, wprowadziliśmy ułatwienia, które pozwolą podać Ci stan wodomierza w kilku prostych krokach!

Wystarczy, że wyślesz nam zdjęcie stanu swojego wodomierza na nasz nr telefonu lub mailowo!

Czytaj więcej

Poziom Świadczenia Usług

Zawsze chcemy świadczyć nasze usługi na jak najwyższym poziomie. Dowiedz się, jakie obowiązują nas standardy w ramach realizowanych przez nas prac.

Czytaj więcej
Na zdjęciu widać odpływ zlewu i spływającą do niego wodę

Chcesz sprawdzić twardość wody?

Sprawdź na naszej mapie, jaka woda dociera do Twojego kranu. Pamiętaj -przebadana i uzdatniona woda jest bezpieczna. Zawiera magnez, wapń, potas, sód.
Im więcej tych związków, tym twardsza i zdrowsza jest woda.

Mapa twardości wody

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami:

Infolinia czynna w dniach Pn. - Pt., w godzinach: 7:30 - 15:00

Zajrzyj także do FAQ

lub przejdź do kontaktu

Awaria?

Zadzwoń

Na wskazany numer proszę kontaktować się tylko w przypadku zgłoszenia awarii.

Uwaga

Odpowiadamy za zimną wodę w Twoim kranie!

Jeśli Twój problem dotyczy ciepłej wody, niestety nie będziemy w stanie Ci pomóc.

Masz pytania?

Infolinia czynna w dniach Pn. - Pt., w godzinach: 7:30 - 15:00

Zajrzyj także do FAQ

Awaria?

Na wskazany numer proszę kontaktować się tylko w przypadku zgłoszenia awarii. Jeśli Twój problem dotyczy ciepłej wody, niestety nie będziemy w stanie Ci pomóc.

Awaria?

Zadzwoń

Na wskazany numer proszę kontaktować się tylko w przypadku zgłoszenia awarii.

Uwaga

Odpowiadamy za zimną wodę w Twoim kranie!

Jeśli Twój problem dotyczy ciepłej wody, niestety nie będziemy w stanie Ci pomóc.