Wodomierze

Chcę podać stan wodomierza

Stan wodomierza można podać na kilka sposobów:

  • robiąc zdjęcie w aplikacji mobilnej EBOK – sprawdź jakie to wygodne,
  • online poprzez formularz kontaktowy,
  • wysyłając zdjęcie wodomierza lub jego stan na adres: stanwodomierza@aquanet.pl lub na nr tel. 697-892-141,
  • dzwoniąc pod numer telefonu: 61 8359 100.

Informujemy, że możliwość otrzymywania faktur częściej niż w okresach rozliczeniowych wskazanych w umowie jest możliwa wyłącznie w przypadku korzystania z usługi e-faktura dostępnej w Elektronicznym Biurze Obsługi Klienta. W EBOK można również w łatwy i wygodny sposób podawać stany wodomierza oraz dokonywać płatności on-line za faktury bez ponoszenia dodatkowych kosztów.

JAK POPRAWINIE ODCZYTAĆ WODOMIERZ?

Poniższe zdjęcia przedstawiają sposób, w jaki należy dokonać poprawnego bieżącego odczytu wodomierza.

Odczytu stanu bieżącego wodomierza dokonuje się tylko w pełnych metrach sześciennych, nie uwzględniając wartości wskazywanych przez wskazówki lub w przypadku innego typu licznika – wartości po przecinku.

zdjęcie wskazujące sposób prawiłowego odczytania stanu wodomierza

podajemy tylko wartość wyrażoną w pełnych metrach sześciennych

podajemy, tylko wartość wyrażoną w pełnych metrach sześciennych

Ilość pełnych metrów sześciennych zużytej wody jest oznaczona kolorem czarnym, natomiast cyfry w kolorze czerwonym oznaczają wartości dziesiętne, setne i tysięczne.

W związku z powyższym podając wskazanie wodomierza należy podawać wyłącznie cyfry czarne, oznaczające pełne metry sześcienne.

System zdalnych odczytów wodomierzy

Szanowni Klienci:

Nowo montowane wodomierze są standardowo wyposażone w nakładki, umożliwiające dokonywanie zdalnych odczytów ich wskazań – bez konieczności bezpośredniego wejścia na teren nieruchomości. Jest to nowoczesne rozwiązanie, które ułatwia proces odczytywania wodomierzy i tym samym, prowadzenie poprawnych i rzeczywistych rozliczeń za świadczone usługi wodociągowo-kanalizacyjne.

Aby rozwiać mogące pojawić się wątpliwości dotyczące ewentualnej szkodliwości fal elektromagnetycznych, emitowanych przez nakładki radiowe, na organizm ludzki uprzejmie wyjaśniamy, że:

  1. Moc nadajnika radiowego zainstalowanego w nakładce radiowej stosowanej przez Aquanet na wodomierzu jest bardzo niska – nie przekracza 10mW. Moc tego mikro nadajnika jest kilkadziesiąt razy niższa w porównaniu z wieloma innymi powszechnie używanymi w warunkach domowych urządzeniami, w tym telefonami komórkowymi lub bezprzewodowymi urządzeniami, umożliwiającymi korzystanie z internetu, w których również stosowane są nadajniki radiowe.
  2. Nakładki radiowe nie stanowią żadnego zagrożenia dla osób przebywających w lokalu mieszkalnym, nawet jeżeli zamontowanych jest kilka ich egzemplarzy. Natężenie pola elektromagnetycznego zmniejsza się wraz z kwadratem odległości, w związku z czym biorąc pod uwagę niewielką moc nadajnika jest ono znikome nawet w odległości kilkunastu cm od urządzenia.
  3. Emitowany przez moduły radiowe sygnał jest niewielki, bezpieczny i nie ma żadnego ujemnego wpływu na zdrowie zamieszkałych osób oraz nie przekracza żadnych wymagań określonych w obowiązujących normach, oraz przepisach prawnych.

Chcę zamontować wodomierz

Na wymianę legalizacyjną i montaż wodomierza na nowych przyłączach można umówić się w następujący sposób:

  • telefonicznie: pod numerem tel. 61 8359-100,
  • mailowo: klient@aquanet.pl

WYPOŻYCZENIA LUB ZWROTY ZESTAWÓW WODOMIERZOWYCH:

Wypożyczenia lub zwroty zestawów wodomierzowych do poboru wody z hydrantu – możliwe są tylko i wyłącznie we wtorki i czwartki w godzinach 7:00 – 13:00, w siedzibie Spółki przy ul. Dolna Wilda 126 Dział Gospodarki Wodomierzowej i Rozliczeń. Tel. Kontaktowy 61 8 359 161, 130, 160.

Zabezpieczenie wodomierza przed mrozem

W okresie zimowym należy pamiętać o zabezpieczeniu wodomierza oraz instalacji wodociągowej przed i za nim, przed skutkami mrozu.

Jak należy zabezpieczyć miejsce (pomieszczenie), w którym znajduje się wodomierz:

– prawidłowo domknąć drzwi i okna, prawidłowo je uszczelnić, podnieść temperaturę pomieszczenia do minimum 4 st. C,

– sprawdzić studzienkę wodomierzową (oczyścić, usunąć z niej wodę, zwrócić szczególną uwagę na pokrywę czy nie jest uszkodzona),

– jeżeli w pomieszczeniu, w którym znajduje się wodomierz nie można zagwarantować temperatury minimalnej 4 st. C, należy zabezpieczyć wodomierz i instalację izolacją cieplną (pianka poliuretanowa, tkanina, styropian), pozostawiając możliwość jej zdjęcia w celu dokonania odczytu wodomierza,

– w budynkach, które nie są zamieszkałe i ogrzewane w okresie zimowym, należy spuścić wodę z całej instalacji.

W przypadku wystąpienia uszkodzenia wodomierza na skutek oddziaływania niskich temperatur, należy zgłosić ten fakt pod nr 61 8 359 160, 130 celem umówienia terminu jego wymiany.

W przypadku, kiedy nastąpi niekontrolowany wyciek wody z przyłącza, należy bezzwłocznie skontaktować się z Pogotowiem Wodociągowym pod nr 994.

Podanie stanu wodomierza? Teraz to proste!

Dla Twojego komfortu oraz usprawnienia naszej pracy, wprowadziliśmy ułatwienia, które pozwolą podać Ci stan wodomierza w kilku prostych krokach!

Wystarczy, że wyślesz nam zdjęcie stanu swojego wodomierza na nasz nr telefonu lub mailowo!

Czytaj więcej

Poziom Świadczenia Usług

Zawsze chcemy świadczyć nasze usługi na jak najwyższym poziomie. Dowiedz się, jakie obowiązują nas standardy w ramach realizowanych przez nas prac.

Czytaj więcej
Na zdjęciu widać odpływ zlewu i spływającą do niego wodę

Chcesz sprawdzić twardość wody?

Sprawdź na naszej mapie, jaka woda dociera do Twojego kranu. Pamiętaj -przebadana i uzdatniona woda jest bezpieczna. Zawiera magnez, wapń, potas, sód.
Im więcej tych związków, tym twardsza i zdrowsza jest woda.

Mapa twardości wody

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami:

Infolinia czynna w dniach Pn. - Pt., w godzinach: 7:30 - 15:00

Zajrzyj także do FAQ

lub przejdź do kontaktu

Awaria?

Zadzwoń

Na wskazany numer proszę kontaktować się tylko w przypadku zgłoszenia awarii.

Uwaga

Odpowiadamy za zimną wodę w Twoim kranie!

Jeśli Twój problem dotyczy ciepłej wody, niestety nie będziemy w stanie Ci pomóc.

Masz pytania?

Infolinia czynna w dniach Pn. - Pt., w godzinach: 7:30 - 15:00

Zajrzyj także do FAQ

Awaria?

Na wskazany numer proszę kontaktować się tylko w przypadku zgłoszenia awarii. Jeśli Twój problem dotyczy ciepłej wody, niestety nie będziemy w stanie Ci pomóc.

Awaria?

Zadzwoń

Na wskazany numer proszę kontaktować się tylko w przypadku zgłoszenia awarii.

Uwaga

Odpowiadamy za zimną wodę w Twoim kranie!

Jeśli Twój problem dotyczy ciepłej wody, niestety nie będziemy w stanie Ci pomóc.