Pij wodę z kranu

Co ma wspólnego kranówka ze zdrowym stylem życia? Tak właściwie to… wszystko! Jej regularne picie nie tylko pozytywnie wpłynie na nasze samopoczucie, ale przede wszystkim pozwoli nam utrzymać sprawność umysłowo-fizyczną. Nasza poznańska kranówka ma w sobie wszystkie minerały potrzebne do codziennego funkcjonowania.
Systematyczne nawadnianie, w połączeniu z odpowiednią aktywnością fizyczną oraz dietą, sprawi, że będziemy się czuć, a przede wszystkim wyglądać, lepiej i zdrowiej.
W naszym nowym cyklu dowiecie się, dlaczego „Woda kranówka, to zdrowa stylówka”, a my podzielimy się z Wami sposobami na to, aby butelka z kranówką codziennie gościła w Waszych rękach.

Zanim jednak przejdziemy do naszych porad, sprawdźmy, co o kranówce i zdrowym trybie życia sądzą nasi mali eksperci.

Obejrzyjcie kolejne odcinki naszego programu „doWODY na zdrowie!”.

 

PS Od niedawna znajdziecie nas także na wszystkich poznańskich bankomatach firmy EURONET!

doWODY na zdrowie, odcinek 1

Jest to kadr przygotowanego przez Aquanet vloga dotyczącego tematu ile wody należy pić codziennie.

doWODY na zdrowie, odcinek 2

Jest to kadr przygotowanego przez Aquanet vloga dotyczącego tematu ile wody należy pić codziennie.

doWODY na zdrowie, odcinek 3

Jest to kadr przygotowanego przez Aquanet vloga dotyczącego tematu dlaczego woda jest zdrowa.

doWODY na zdrowie, odcinek 4

Jest to kadr przygotowanego przez Aquanet vloga dotyczącego tematu skąd się bierze woda w kranie.

Wodne SPA

Najbardziej naturalny balsam na świecie? To oczywiście nasza kranówka. Ale zaraz, jak to możliwe? Otóż woda działa na organizm niczym balsam: zarówno od zewnątrz, jak i wewnątrz. Dzięki niej skóra staje się jędrna, gładka i promienna. Dodatkowo picie kranówki w sezonie jesienno-zimowym zwiększy odporność skóry na gwałtowne zmiany temperatur.

Woda ma jednak mnóstwo innych zastosowań. Można użyć jej również do stworzenia domowych kosmetyków. Oto szybki przepis na naturalny tonik do twarzy!

Czego potrzebujemy?

– Octu jabłkowego
– Wody z kranu

Sposób przygotowania

Ocet z wodą łączymy w proporcjach 1:10, energicznie mieszamy i przelewamy do szklanej butelki. Taka mikstura oprócz tonizowania skóry reguluje pH i poprawia krążenie. Można ją także wykorzystać jako płukankę do włosów.

Normalnie, mineralnie

Ca, Mg, P, K, Cl… Mała powtórka z chemii? Poznajcie minerały, którymi naładowana jest nasza kranówka! Wapń, magnez, fosfor, potas oraz chlor w pozytywny sposób wpływają na organizm, poprawiając nie tylko samopoczucie, ale przede wszystkim wydolność nerek, wątroby i innych narządów. To tylko jeden z licznych powodów, dla których warto pić wodę prosto z kranu!

Niezła twardzielka

Nasza kranówka to naprawdę niezła twardzielka. Nic dziwnego, przecież znajdują się w niej prawie same minerały. Zaraz, zaraz, a co z kamieniem w czajniku? Czy podobny zrobi nam się w żołądku po piciu wody z kranu?
Uspokajamy! Pijąc kranówkę, nie musimy się tym martwić. W rzeczywistości twarda woda jest cennym źródłem wapnia, magnezu i innych nieszkodliwych związków chemicznych, które pozytywnie wpływają na organizm.

Woda najlepszym trenerem

Aby utrzymać organizm w dobrej kondycji fizycznej, zalecamy regularne picie wody i ćwiczenia w basenie! Ujędrniają one ciało, kształtują i wzmacniają mięśnie, a także redukują cellulit i, co najważniejsze, pozwalają dobrze się bawić.

Dlaczego woda to dobre miejsce na treningi? Co prawda obniża ciężar ciała nawet o 90%, ale za to jest 800 razy gęstsza od powietrza, co powoduje większy opór. Oto przykładowe ćwiczenia:

– Zaczynamy od podskoków, przyciągając kolana do klatki piersiowej.
– Opieramy się na „makaronie”, unosimy nogi do tafli wody i opuszczamy.
– Trzymamy „makaron” w obu rękach. Przekładamy go pod jedną nogą, a potem pod drugą.
– Opieramy się na „makaronie” i unosimy nogi do klatki piersiowej, skręcając je w prawą, a następnie w lewą stronę.
– Opieramy się na piankowych deskach i unosimy nogi ugięte w kolanach, jednocześnie skręcając je raz w jedną, raz w drugą stronę.

Ćwiczenia fizyczne są nieodłącznym elementem zdrowego trybu życia. Nie zawsze jednak mamy na nie wystarczająco siły i chęci. Dlaczego? Ponieważ nasz organizm może być po prostu odwodniony. Dlatego pamiętajmy o regularnym piciu wody! Dziennie należy spożywać około 2 litrów kranówki. Jednak gdy w planach mamy wysiłek fizyczny, powinniśmy jej wypić minimum litr mniej więcej dwie godziny przed treningiem. Natomiast podczas ćwiczeń starajmy się wypijać dodatkowo około 200 mililitrów w 20-minutowych odstępach. Wszystko po to, aby utrzymać odpowiednią temperaturę ciała.

 

Dodatkowe nawodnienie

Jak dodatkowo nawodnić organizm przed treningiem? Świetnie sprawdzi się tutaj domowy izotonik, który dostarczy nam dodatkowych witamin i elektrolitów. Sprawdźcie, jak go wykonać!

Izotonik cytrynowo-miodowy

Składniki:

• 1 litr ciepłej wody z kranu
• 3 łyżki miodu
• szczypta soli
• 1 cytryna

Sposób przygotowania:

Ciepłą wodę wlewamy do dużego dzbanka. Dodajemy miód i szczyptę soli. Następnie wlewamy sok wyciśnięty z cytryny. Całość energicznie mieszamy do momentu rozpuszczenia się wszystkich składników. Gotowy izotonik przelewamy do bidonu lub butelki.

Naukowy łyk wody

Podczas nauki, pracy czy wykonywania jakiejkolwiek czynności umysłowej pamiętajmy o tym, aby na biurku, w zasięgu ręki znalazła się butelka lub dzbanek z wodą. Dlaczego? Nasz mózg w 85% składa się z wody, która wpływa na jego poprawne funkcjonowanie. Spadek koncentracji, którego czasami doznajemy podczas nauki, bardzo często może wynikać z odwodnienia. Rozwiązaniem tego problemu jest właśnie ustawienie dzbanka z kranówką na biurku i jej regularne picie. To co, szklanki w dłoń?

 

W ciągłym ruchu

Picie wody jest niezwykle ważne, ale nie powinniśmy zapominać również o aktywności fizycznej. Nie musimy od razu zapisywać się na siłownię – wiele ćwiczeń możemy wykonywać w domu. Wystarczy zorganizować trochę miejsca w pokoju, a hantle zastąpić… butelkami wody. Pamiętajmy także o spacerach, ponieważ dziennie powinniśmy wykonywać około 10 tysięcy kroków. To ważne szczególnie wtedy, gdy pracujemy w pozycji siedzącej w przy komputerze.

Jak regularnie pić wodę? Odpowiadamy!

Sposobów na regularne picie wody jest kilka. Jednym z nich jest ustawienie pełnego dzbanka lub butelki na biurku, przy którym pracujemy. Mając wodę pod ręką, znacznie łatwiej będzie nam po nią sięgnąć. Co jednak, gdy w dalszym ciągu zapominamy o regularnym nawadnianiu? Wtedy z pomocą może przyjść… smartfon oraz jedna z wielu aplikacji automatycznie przypominających nam o uzupełnieniu płynów. Dzięki tym metodom z pewnością nie będziemy w stanie sobie wyobrazić dnia bez picia wody.

Wyjątkowo zdrowy maj! Nasze porady!

Oprócz regularnego picia wody powinniśmy zadbać także o naszą dietę. Przedstawiamy trzy tipy, dzięki którym wprowadzanie zdrowych nawyków żywieniowych stanie się łatwiejsze i przyjemniejsze.

Owocowa uczta

Na początku warto zrezygnować ze słodyczy. Ciastka, czekoladę i cukierki najlepiej zastąpić owocami, z których przygotujemy orzeźwiającą sałatkę owocową pełną witamin i smaku. Które z owoców polecamy szczególnie? Tak naprawdę wszystkie z nich sprawdzą się znakomicie, jednak szczególnie polecamy banany, mandarynki, truskawki, kiwi, jabłka i ananasy.

Gładko poszło

Dobrym pomysłem będzie także wprowadzenie do diety szybkich i prostych w wykonaniu smoothie na bazie naszej kranówki. Co jeszcze będzie nam potrzebne?

– 1 banan
– 2 plasterki ananasa z puszki
– garść świeżego szpinaku
– 2 małe łyżki miodu

Wodę i pozostałe składniki umieszczamy w pojemniku, blendujemy aż do uzyskania gładkiej konsystencji i… pijemy – na zdrowie!

Czas na… aktywny relaks

Czy można się aktywnie zrelaksować? Ależ oczywiście! Codzienne ćwiczenia fizyczne nie tylko poprawią nasz stan fizyczny, ale także pozwolą nam skutecznie wyciszyć organizm oraz wyeliminować zmęczenie i stres. Dzieje się tak ze względu na endorfiny wytwarzane podczas wysiłku. Ale spokojnie, nie musimy od razu startować w maratonie albo dźwigać ogromnych ciężarów. Na początek wystarczą zwykłe ćwiczenia w domowym zaciszu (np. rozciąganie) lub spacery.

 

Podanie stanu wodomierza? Teraz to proste!

Dla Twojego komfortu oraz usprawnienia naszej pracy, wprowadziliśmy ułatwienia, które pozwolą podać Ci stan wodomierza w kilku prostych krokach!

Wystarczy, że wyślesz nam zdjęcie stanu swojego wodomierza na nasz nr telefonu lub mailowo!

Czytaj więcej

Poziom Świadczenia Usług

Zawsze chcemy świadczyć nasze usługi na jak najwyższym poziomie. Dowiedz się, jakie obowiązują nas standardy w ramach realizowanych przez nas prac.

Czytaj więcej
Na zdjęciu widać odpływ zlewu i spływającą do niego wodę

Chcesz sprawdzić twardość wody?

Sprawdź na naszej mapie, jaka woda dociera do Twojego kranu. Pamiętaj -przebadana i uzdatniona woda jest bezpieczna. Zawiera magnez, wapń, potas, sód.
Im więcej tych związków, tym twardsza i zdrowsza jest woda.

Mapa twardości wody

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami:

Infolinia czynna w dniach Pn. - Pt., w godzinach: 7:30 - 15:00

Zajrzyj także do FAQ

lub przejdź do kontaktu

Awaria?

Zadzwoń

Na wskazany numer proszę kontaktować się tylko w przypadku zgłoszenia awarii.

Uwaga

Odpowiadamy za zimną wodę w Twoim kranie!

Jeśli Twój problem dotyczy ciepłej wody, niestety nie będziemy w stanie Ci pomóc.

Masz pytania?

Infolinia czynna w dniach Pn. - Pt., w godzinach: 7:30 - 15:00

Zajrzyj także do FAQ

Awaria?

Na wskazany numer proszę kontaktować się tylko w przypadku zgłoszenia awarii. Jeśli Twój problem dotyczy ciepłej wody, niestety nie będziemy w stanie Ci pomóc.

Awaria?

Zadzwoń

Na wskazany numer proszę kontaktować się tylko w przypadku zgłoszenia awarii.

Uwaga

Odpowiadamy za zimną wodę w Twoim kranie!

Jeśli Twój problem dotyczy ciepłej wody, niestety nie będziemy w stanie Ci pomóc.