Wniosek o odszkodowanie

W celu otrzymania odszkodowania za szkody spowodowane działalnością AQUANET S.A. należy złożyć wniosek o odszkodowanie, który zostanie przekazany do ubezpieczyciela AQUANET S.A. (postępowanie odszkodowawcze prowadzone jest przez ubezpieczyciela).

 

Wniosek można złożyć:

  • za pomocą formularza internetowego (dostępny TUTAJ) – prosimy ograniczyć liczbę załączników do łącznej wielkości 10 MB (informujemy, że na tym etapie nie jest konieczne przekazywanie załączników)
  • w formie papierowej przesłany pocztą lub złożony osobiście w siedzibie Spółki przy ul. Dolna Wilda 126 w Poznaniu. Dopuszczalne jest również złożenie wniosku napisanego odręcznie. Zgłoszenie powinno zawierać:
    1. dane osobowe poszkodowanego (imię nazwisku / nazwa firmy),
    2. dane adresowe poszkodowanego ze szczególnym uwzględnieniem danych kontaktowych (tj. adres oraz telefon i/lub e-mail),
    3. datę i miejsce zdarzenia (kiedy i gdzie),
    4. opis zdarzenia (w jaki sposób),
    5. określenie szkody powstałej w związku ze zdarzeniem (co zostało zniszczone),
    6. podpis.
    Przykładowy formularz wniosku o odszkodowanie można pobrać z naszej strony,  dostępny jest module formularze i wnioski, w kategorii “inne” – TUTAJ).

W ramach postępowania odszkodowawczego zazwyczaj przeprowadzona jest wizyta rzeczoznawcy w terminie uzgodnionym telefonicznie przez obie strony (poszkodowany, ubezpieczyciel).

W zależności od rodzaju szkody ubezpieczyciel może wymagać dodatkowych dokumentów w późniejszym terminie, np.:

  • potwierdzających tytuł własności do uszkodzonego mienia (np. akt własności budynku),
  • materiały dokumentujące rozmiar poniesionej szkody (np. zdjęcia, faktury, kosztorysy, opinie serwisowe, wykazy zużycia mediów za poprzednie okresy, dokumentacja medyczna),
  • dokument potwierdzający brak współprzyczynienia się do szkody (np. posiadanie urządzenia przeciwzalewowego),
  • potwierdzenie braku starań o wypłatę odszkodowania z innego ubezpieczenia,
  • oświadczenie o sposobie wypłaty odszkodowania.

UWAGA: jeśli jest konieczne usunięcie uszkodzonych przedmiotów lub majątku przed wizytą rzeczoznawcy należy wówczas wcześniej wykonać dokładną dokumentację fotograficzną uszkodzeń. Ponadto jeśli konieczna jest naprawa sprzętu i urządzeń należy zażądać od serwisu oprócz faktury za wykonaną usługę, opinii serwisowej, a także zachować wymienione lub uszkodzone elementy i podzespoły. Dokumentację tę można przekazać bezpośrednio do ubezpieczyciela we wskazany przez niego sposób.

Termin rozpatrzenie wniosku przez ubezpieczyciela wynosi do 30 dni kalendarzowych, liczonych od daty wpłynięcia wniosku (pod warunkiem dostarczenia w tym okresie wszystkich wymaganych przez niego dokumentów).

Podanie stanu wodomierza? Teraz to proste!

Dla Twojego komfortu oraz usprawnienia naszej pracy, wprowadziliśmy ułatwienia, które pozwolą podać Ci stan wodomierza w kilku prostych krokach!

Wystarczy, że wyślesz nam zdjęcie stanu swojego wodomierza na nasz nr telefonu lub mailowo!

Czytaj więcej

Poziom Świadczenia Usług

Zawsze chcemy świadczyć nasze usługi na jak najwyższym poziomie. Dowiedz się, jakie obowiązują nas standardy w ramach realizowanych przez nas prac.

Czytaj więcej
Na zdjęciu widać odpływ zlewu i spływającą do niego wodę

Chcesz sprawdzić twardość wody?

Sprawdź na naszej mapie, jaka woda dociera do Twojego kranu. Pamiętaj -przebadana i uzdatniona woda jest bezpieczna. Zawiera magnez, wapń, potas, sód.
Im więcej tych związków, tym twardsza i zdrowsza jest woda.

Mapa twardości wody

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami:

Infolinia czynna w dniach Pn. - Pt., w godzinach: 7:30 - 15:00

Zajrzyj także do FAQ

lub przejdź do kontaktu

Awaria?

Zadzwoń

Na wskazany numer proszę kontaktować się tylko w przypadku zgłoszenia awarii.

Uwaga

Odpowiadamy za zimną wodę w Twoim kranie!

Jeśli Twój problem dotyczy ciepłej wody, niestety nie będziemy w stanie Ci pomóc.

Masz pytania?

Infolinia czynna w dniach Pn. - Pt., w godzinach: 7:30 - 15:00

Zajrzyj także do FAQ

Awaria?

Na wskazany numer proszę kontaktować się tylko w przypadku zgłoszenia awarii. Jeśli Twój problem dotyczy ciepłej wody, niestety nie będziemy w stanie Ci pomóc.

Awaria?

Zadzwoń

Na wskazany numer proszę kontaktować się tylko w przypadku zgłoszenia awarii.

Uwaga

Odpowiadamy za zimną wodę w Twoim kranie!

Jeśli Twój problem dotyczy ciepłej wody, niestety nie będziemy w stanie Ci pomóc.