Poradnik dla klienta

Jak podłączyć się do sieci wodociągowej i/lub kanalizacji sanitarnej

Sprawdź na mapie, czy możesz się podłączyć

  • Wejdź na mapę dostępności sieci – MAPA
  • Mapa pokazuje, czy możesz podłączyć swój dom
  • Mapa jest poglądowa – nie jest dokumentem urzędowym
  • Jeśli chcesz mieć pewność – złóż wniosek o opinię

Na podstawie uzyskanych informacji z mapy dostępności sieci złóż wniosek o:

  • warunki przyłączenia, jeżeli na wysokości domu masz sieć – przejdź
  • opinię, jeżeli na wysokości domu nie masz sieci – przejdź

Jeśli sieci nie ma – możesz samodzielnie ją wybudować – podpisz umowę na jej budowę – przejdź
Po podpisaniu umowy – złóż wniosek o warunki techniczne na budowę sieci – przejdź
Po wykonaniu przyłącza – podpisz umowę na dostarczanie wody i/lub odprowadzanie ścieków.

Wniosek możesz złożyć:

  • mailem: techniczny@aquanet.pl
  • pocztą na adres: AQUANET S.A., ul. Dolna Wilda 126, 61-492 Poznań
  • poprzez Elektroniczne Biuro Obsługi Klienta (EBOK) – wyłącznie jeżeli chcesz podłączyć dom jednorodzinny – EBOK
  • osobiście w punkcie obsługi klienta (POK) adres: AQUANET S.A., ul. Dolna Wilda 126, 61-492 Poznań

Zasady podłączeń do kanalizacji deszczowej opisano na stronie – TUTAJ.

1. Warunki przyłączenia

Kto może je dostać?
Właściciel działki.

Jeśli nie jesteś właścicielem, warunki mogą być wydane, ale nie będzie możliwe podpisanie umowy na dostarczanie wody i/lub odprowadzanie ścieków.

  • Wniosek dla domu jednorodzinnego – WNIOSEK
  • Wniosek dla budynku wielorodzinnego lub innego obiektu – WNIOSEK

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej – wejdź TUTAJ

Kiedy można je dostać?

  • Sieć jest przy Twojej działce
  • Sieć ma odpowiednią wydajność
  • Chcesz podłączyć pojedynczy dom jednorodzinny

Uwaga: Pomimo, że sieć wodociągowa i/lub kanalizacyjna zlokalizowana jest na wysokości Twojej działki, może się okazać, że nie ma możliwości wydania warunków przyłączenia z uwagi na rodzaj zabudowy inny niż pojedynczy dom jednorodzinny i konieczność rozbudowy sieci na terenie działki.

Jak długo to trwa?

  • Do 21 dni – dla domu jednorodzinnego
  • Do 45 dni – dla innych budynków
    W uzasadnionych sytuacjach termin może być przedłużony.

Jak długo są ważne?
2 lata.
Nie możesz dostać warunków? Złóż wniosek o opinię – dowiesz się, co trzeba wybudować, żeby się podłączyć.
Warto złożyć taki wniosek np. przed zakupem działki lub przed wystąpieniem o warunki zabudowy.

Czy usługa jest płatna?
Usługa wydania warunków przyłączenia jest bezpłatna.

2. Opinia o możliwości przyłączenia

Kto może ją dostać?
Każdy zainteresowany.

  • Wniosek dla domu jednorodzinnego – WNIOSEK
  • Wniosek dla budynku wielorodzinnego lub innego obiektu – WNIOSEK

Jak długo to trwa?
Do 45 dni (w uzasadnionych przypadkach do 60 dni).

Jak długo jest ważna?
2 lata.

Czy usługa jest płatna?
Usługa wydania opinii jest bezpłatna.

3. Budowa brakującej sieci

Chcesz sam wybudować sieć?

  • Złóż wniosek o umowę na budowę sieci – WNIOSEK
  • Po podpisaniu umowy – złóż wniosek o warunki techniczne na budowę sieci:

Wniosek dla domu jednorodzinnego – WNIOSEK

Wniosek dla budynku wielorodzinnego lub innego obiektu – WNIOSEK

3.1 Umowa na budowę brakującej sieci

Kto może zawrzeć umowę?
Każdy, kto chce wybudować brakującą sieć na własny koszt w celu podłączenia swojej działki do sieci (na podstawie wydanej wcześniej opinii).

Kiedy nie można podpisać umowy?

  • Sieć jest już zaplanowana w oficjalnym planie AQUANET S.A.
  • Ktoś inny już zaplanował budowę na tym samym odcinku i uzgodnił jej trasę na naradzie
    koordynacyjnej.

Jak długo ważna jest umowa?
2 lata.
Jeśli nie złożysz w tym czasie wniosku o warunki techniczne – umowa wygasa.

Co zawiera umowa?

  • Zakres budowy (średnica, długość, lokalizacja)
  • Zasady odbioru i eksploatacji sieci przez AQUANET S.A.
  • Zasady wykupu sieci przez AQUANET S.A.
    Wartość wykupu sieci ustalana jest metodą dochodową – szczegóły metody opisane są w umowie

Czy usługa jest płatna?
Usługa podpisania umowy na budowę sieci jest bezpłatna.

3.2 Warunki techniczne na budowę sieci

Kto może złożyć wniosek?
Tylko właściciel działki, do której ma być dostarczana woda i/lub odprowadzane ścieki i podpisał umowę na budowę sieci.

  • Wniosek dla domu jednorodzinnego – WNIOSEK
  • Wniosek dla budynku wielorodzinnego lub innego obiektu – WNIOSEK

Kiedy nie można ich dostać?
Ktoś inny już uzgodnił trasę sieci na tym samym odcinku na naradzie koordynacyjnej.
Uwaga: Jeśli w pobliżu są inne działki bez przyłącza, AQUANET S.A. może zawrzeć kolejne umowy z innymi osobami. Jeśli ktoś wcześniej uzgodnił trasę sieci, która pokrywa się z Twoją, nie będziesz mógł jej uzgodnić ani wybudować.

Jak długo to trwa?
Do 45 dni (w uzasadnionych przypadkach do 60 dni).

Jak długo są ważne?
3 lata.
Uwaga: Wniosek o warunki techniczne trzeba złożyć w czasie ważności umowy na budowę sieci.

Czy usługa jest płatna?
Usługa wydania warunków technicznych jest płatna (zgodnie z cennikiem we wniosku).

 

Podanie stanu wodomierza? Teraz to proste!

Dla Twojego komfortu oraz usprawnienia naszej pracy, wprowadziliśmy ułatwienia, które pozwolą podać Ci stan wodomierza w kilku prostych krokach!

Wystarczy, że wyślesz nam zdjęcie stanu swojego wodomierza na nasz nr telefonu lub mailowo!

Czytaj więcej

Poziom Świadczenia Usług

Zawsze chcemy świadczyć nasze usługi na jak najwyższym poziomie. Dowiedz się, jakie obowiązują nas standardy w ramach realizowanych przez nas prac.

Czytaj więcej
Na zdjęciu widać odpływ zlewu i spływającą do niego wodę

Chcesz sprawdzić twardość wody?

Sprawdź na naszej mapie, jaka woda dociera do Twojego kranu. Pamiętaj -przebadana i uzdatniona woda jest bezpieczna. Zawiera magnez, wapń, potas, sód.
Im więcej tych związków, tym twardsza i zdrowsza jest woda.

Mapa twardości wody

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami:

Infolinia czynna w dniach Pn. - Pt., w godzinach: 7:30 - 15:00

Zajrzyj także do FAQ

lub przejdź do kontaktu

Awaria?

Zadzwoń

Na wskazany numer proszę kontaktować się tylko w przypadku zgłoszenia awarii.

Uwaga

Odpowiadamy za zimną wodę w Twoim kranie!

Jeśli Twój problem dotyczy ciepłej wody, niestety nie będziemy w stanie Ci pomóc.

Masz pytania?

Infolinia czynna w dniach Pn. - Pt., w godzinach: 7:30 - 15:00

Zajrzyj także do FAQ

Awaria?

Na wskazany numer proszę kontaktować się tylko w przypadku zgłoszenia awarii. Jeśli Twój problem dotyczy ciepłej wody, niestety nie będziemy w stanie Ci pomóc.

Awaria?

Zadzwoń

Na wskazany numer proszę kontaktować się tylko w przypadku zgłoszenia awarii.

Uwaga

Odpowiadamy za zimną wodę w Twoim kranie!

Jeśli Twój problem dotyczy ciepłej wody, niestety nie będziemy w stanie Ci pomóc.