Drogi Kliencie,
sprawdź na co należy zwrócić uwagę, aby zadbać o swoje bezpieczeństwo w sieci korzystając z naszych usług.
1. Zastanów się zanim klikniesz
Zweryfikuj nadawcę korespondencji e-mail lub SMS zanim klikniesz w przesłany link lub otworzysz załącznik. Sprawdź z jakiego adresu lub numeru przychodzą wiadomości, rozwijając pasek adresów.
Często oszuści wykorzystują fakt, że system pocztowy ukrywa pasek adresowy, a prezentuje jedynie nazwę nadawcy, która może nie być prawdziwa. Niezweryfikowany nadawca może być zagrożeniem. Jeśli nie jesteś pewien tożsamości nadawcy, korzystaj bezpośrednio z aplikacji kontaktowych np. EBOK, stosując osobiste dane logowania.
2. Sprawdź czy jesteś na właściwej stronie – zwróć uwagę na jej adres
Zweryfikuj poprawność adresu strony www – czy adres nie zawiera homografów, czyli zauważalnych zmian w zapisie danego wyrazu trudnych do wychwycenia przy pierwszym czytaniu.
Przykład:
Możliwa jest zamiana liter na wizualnie podobne (np. m i n, małe „el” i wielkie „i” lub korzystanie ze znaków diakrytycznych, w których elementy interpunkcji, przegłosu lub akcentu mogą być niewidoczne (np. İ, ğ, ş, ı). Czy zauważyłeś, że w drugim przykładzie końcowa litera „el” nią nie jest?
3. Zweryfikuj certyfikat strony www – czy połączenie ze stroną jest bezpieczne
Certyfikat, widoczny w formie zamkniętej kłódki przy adresie strony internetowej, oznacza, że strona www i wyświetlany jej adres są zgodne – połączenie ze stroną jest zabezpieczone przed jego przechwyceniem.
Nie zapomnij jednak w pierwszej kolejności zweryfikować poprawność adresu strony!
Aby poznać szczegóły certyfikatu należy kliknąć w kłódkę przy adresie strony, wybrać pole „Połączenie jest bezpieczne” i dalej „Certyfikat jest ważny”.
Polityka Prywatności Elektronicznego Biura Obsługi Klienta Aquanet S.A.
1. Informacje ogólne
Niniejsza Polityka Prywatności określa zasady przetwarzania i ochrony danych osobowych przekazanych przez Użytkowników w związku z korzystaniem przez nich z usług Elektronicznego Biura Obsługi Klienta (EBOK) Aquanet S.A. (https://ebok.aquanet.pl/).
2. Ochrona danych osobowych
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, iż Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest AQUANET S.A. ul. Dolna Wilda 126, 61-492 Poznań. Kontakt do Inspektora Ochrony Danych: iod@aquanet.pl
Państwa dane osobowe są nam potrzebne, by zapewnić Państwu dostęp do EBOK (art. 6 ust 1 lit. b RODO) oraz będą przetwarzane do momentu rezygnacji z usługi EBOK oraz w celu wypełnienia obowiązków nałożonych na Administratora przez okres wymagalności roszczeń podatkowych, tj. maksymalnie 6 lat od momentu rozwiązania umowy zawartej przez Klienta z Aquanet, liczony zgodnie z przepisami Ustawy o rachunkowości oraz Ordynacji podatkowej (art. 6 ust. 1 lit. c RODO).
Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane także w celu ustalenia, dochodzenia i obrony przed roszczeniami na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) przez okres wynikający z Kodeksu cywilnego przewidziany dla danego typu roszczenia związanego z obsługą EBOK, od momentu jego wymagalności do czasu ostatecznego zakończenia postępowania.
Z uwagi na konieczność zapewnienia prawidłowego funkcjonowania Spółki oraz EBOK Państwa dane osobowe mogą zostać przekazane podmiotom z Grupy Aquanet, dostawcom systemów i usług IT oraz firmom realizującym masowy wydruk, wysyłkę korespondencji i niszczenie dokumentów, dostawcom usług płatniczych, z którymi współpracuje Administrator, spółkom z Grupy Kapitałowej Aquanet i mogą zostać udostępnione upoważnionym podmiotom na udokumentowany wniosek np. Policja, Sąd.
Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy przez Administratora. Taki transfer może jednak prowadzić m.in. Microsoft jako dostawca usługi Microsoft 365 w ramach korzystania z globalnych usług chmurowych. Microsoft realizuje transfer poza EOG stosując mechanizmy zabezpieczeń oparte o standardowe klauzule umowne zgodnie z art. 46 ust. 2 RODO, jak również stosując, zgodnie z art. 45 RODO, mechanizm przekazywania, na podstawie decyzji stwierdzającej odpowiedni stopień ochrony dla podmiotów wymienionych w wykazie ram ochrony danych (EU-US Data Privacy Framework), czyli zasad ramowych ochrony danych pomiędzy Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi wdrożone decyzją Komisji Europejskiej z 10 lipca 2023 i wydane przez Departament Handlu USA (EU-U.S. DPF).
Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych mieszczącego się przy ulicy Stawki 2 w Warszawie, jeśli uzna Pani/Pan, że przetwarzanie narusza przepisy RODO. Więcej informacji jest dostępnych pod adresem www.uodo.gov.pl.
W zakresie wynikającym z RODO i z ograniczeniami w nim wskazanymi posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu.
Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest dobrowolne, lecz jest to wymóg niezbędny by korzystać z EBOK, a konsekwencją ich niepodania będzie brak możliwości korzystania z EBOK.
3. EBOK realizuje funkcje pozyskiwania informacji o użytkownikach i ich zachowaniach w następujący sposób:
a) poprzez dobrowolnie wprowadzone w formularzach informacje,
b) poprzez gromadzenie plików “cookies” .
4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
a) dostosowania zawartości Elektronicznego Biura Obsługi Klienta Aquanet S.A. do preferencji użytkownika oraz optymalizacji korzystania z EBOK;
b) zapewnienia prawidłowego i bezpiecznego funkcjonowania EBOK dla użytkownika oraz jego urządzenia.
5. W ramach Elektronicznego Biura Obsługi Klienta Aquanet S.A. stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
a) niezbędne – pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach EBOK;
b) pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania;
c) wydajnościowe – pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o wydajności EBOK;
d) funkcjonalne – pliki cookies, umożliwiające zapamiętanie wybranych przez użytkownika ustawień.
6. Użytkownicy EBOK mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies, w tym zrezygnować ze zbierania cookies, wybierając odpowiednie ustawienia przeglądarki, z której korzystają. Wyłączenie stosowania plików cookies może spowodować utrudnienia korzystania z niektórych usług w ramach EBOK.
7. Działanie EBOK (https://ebok.aquanet.pl/) jest skonfigurowane z przeglądarkami JavaScript i SSL: Chrome, Opera, Firefox, Safari.
8. EBOK zbiera informacje dobrowolnie podane przez użytkownika.
9. Zastrzegamy sobie prawo do zmiany w polityce prywatności EBOK, na które może wpłynąć rozwój technologii internetowej oraz ewentualne zmiany prawa w zakresie ochrony danych osobowych. O wszelkich zmianach będziemy informować w sposób widoczny i zrozumiały.
Dla Twojego komfortu oraz usprawnienia naszej pracy, wprowadziliśmy ułatwienia, które pozwolą podać Ci stan wodomierza w kilku prostych krokach!
Wystarczy, że wyślesz nam zdjęcie stanu swojego wodomierza na nasz nr telefonu lub mailowo!
Czytaj więcejZawsze chcemy świadczyć nasze usługi na jak najwyższym poziomie. Dowiedz się, jakie obowiązują nas standardy w ramach realizowanych przez nas prac.
Czytaj więcej
Sprawdź na naszej mapie, jaka woda dociera do Twojego kranu. Pamiętaj -przebadana i uzdatniona woda jest bezpieczna. Zawiera magnez, wapń, potas, sód.
Im więcej tych związków, tym twardsza i zdrowsza jest woda.
Skontaktuj się z nami:
Zajrzyj także do FAQ
Uwaga
Odpowiadamy za zimną wodę w Twoim kranie!
Jeśli Twój problem dotyczy ciepłej wody, niestety nie będziemy w stanie Ci pomóc.
Masz pytania?
Zajrzyj także do FAQ
Awaria?
Uwaga
Odpowiadamy za zimną wodę w Twoim kranie!
Jeśli Twój problem dotyczy ciepłej wody, niestety nie będziemy w stanie Ci pomóc.