Nie popłyń

„Nie popłyń” – kampania dotycząca nieprawidłowych podłączeń kanalizacji deszczowej do kanalizacji sanitarnej

Grafika przedstawia hasło kampanii pod nazwą nie popłyń. Na obrazie widzimy w centralnej części smutnego mężczyznę rozkładającego ręce. Po jego prawej stronie jest umywalka z wypływającymi z niej nieczystościami. Po lewej stronie jest odpływ kanalizacyjny z wydobywającą się z niego wodą. Rysunki uzupełnione są hasła: zalanie nieczystościami oraz podtopienia.

Wody odpadowe i roztopowe w mieście to temat rzeka, dlatego postanowiliśmy nadać mu właściwy kierunek. Spółka Aquanet rusza z kampanią informacyjno-edukacyjną „Nie popłyń”. Jej celem jest uświadomienie mieszkańców Poznania, jak ważne jest prawidłowe odprowadzanie deszczówki z nieruchomości, a także jakie skutki niesie za sobą podłączenie instalacji deszczowej do kanalizacji sanitarnej.

Bądźmy społecznie odpowiedzialni – zadbajmy o siebie i nasze otoczenie. Podtopienia, zalania, a nawet zniszczenia mienia to tylko część fatalnych konsekwencji, do których prowadzi nieprawidłowe przyłącze.

Przygotowaliśmy szereg informacji, dzięki którym mieszkańcy Poznania dowiedzą się m.in. jak sprawdzić czy posiadane przyłącze jest prawidłowe i wody opadowe i roztopowe trafiają do właściwej sieci oraz jakich formalności należy dopełnić, aby uregulować kwestie odprowadzania wód opadowych i roztopowych np. podpisując umowę z Aquanet S.A. na odprowadzanie deszczówki lub zagospodarowując ją we własnym zakresie poprzez retencję.

Jak sprawdzić jaką instalację posiadamy?

Retencjonuj!

Na silnie zurbanizowanych terenach woda opadowa tylko w 10% wnika do gruntu, a jej znaczna ilość spływa do systemów kanalizacyjnych, niepotrzebnie je obciążając. Warto postawić na retencję i wykorzystać zgromadzoną deszczówkę do celów gospodarczych, np. do podlewania ogrodu, prania, sprzątania czy spłukiwania toalet. Dzięki temu można zaoszczędzić nie tylko pieniądze, ale także ponad 50% wody pitnej, która w związku ze zmianami klimatycznymi powoli staje się towarem deficytowym.

Aby zagospodarować wodę opadową na swojej nieruchomości, można zastosować poniższe formy retencji:
– systemy infiltracyjne,
– skrzynki rozsączające,
– ogród deszczowy,
– niecka retencyjna,
– przepuszczalne powierzchnie,
– staw hydrofitowy,
– studnia chłonna,
– zbiorniki naziemne i podziemne,
– oczko wodne,
– zielony dach.

Pobierz i dowiedz się więcej!

Wytyczne cz. I „WYTYCZNE ZAGOSPODAROWANIA WÓD OPADOWYCH W OBSZARZE ZABUDOWY JEDNORODZINNEJ”

Grafika z dokumentu zawierającego wytyczne zagospodarowania wód opadowych

Zajrzyj jeszcze do działu FAQ, w którym odnajdziesz odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania dot. wód opadowych i roztopowych.

FAQ „Wody opadowe i roztopowe”

 

Informacje w zakresie wód opadowych i roztopowych odnajdziesz także:

Formularze i wnioski: WODY OPADOWE I ROZTOPOWE – dostępne TUTAJ

Schemat podłączenia do sieci deszczowej – dostępny TUTAJ

Więcej informacji o wodach opadowych i roztopowych – dostępnych jest też TUTAJ

Podanie stanu wodomierza? Teraz to proste!

Dla Twojego komfortu oraz usprawnienia naszej pracy, wprowadziliśmy ułatwienia, które pozwolą podać Ci stan wodomierza w kilku prostych krokach!

Wystarczy, że wyślesz nam zdjęcie stanu swojego wodomierza na nasz nr telefonu lub mailowo!

Czytaj więcej

Poziom Świadczenia Usług

Zawsze chcemy świadczyć nasze usługi na jak najwyższym poziomie. Dowiedz się, jakie obowiązują nas standardy w ramach realizowanych przez nas prac.

Czytaj więcej
Na zdjęciu widać odpływ zlewu i spływającą do niego wodę

Chcesz sprawdzić twardość wody?

Sprawdź na naszej mapie, jaka woda dociera do Twojego kranu. Pamiętaj -przebadana i uzdatniona woda jest bezpieczna. Zawiera magnez, wapń, potas, sód.
Im więcej tych związków, tym twardsza i zdrowsza jest woda.

Mapa twardości wody

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami:

Infolinia czynna w dniach Pn. - Pt., w godzinach: 7:30 - 15:00

Zajrzyj także do FAQ

lub przejdź do kontaktu

Awaria?

Zadzwoń

Na wskazany numer proszę kontaktować się tylko w przypadku zgłoszenia awarii.

Uwaga

Odpowiadamy za zimną wodę w Twoim kranie!

Jeśli Twój problem dotyczy ciepłej wody, niestety nie będziemy w stanie Ci pomóc.

Masz pytania?

Infolinia czynna w dniach Pn. - Pt., w godzinach: 7:30 - 15:00

Zajrzyj także do FAQ

Awaria?

Na wskazany numer proszę kontaktować się tylko w przypadku zgłoszenia awarii. Jeśli Twój problem dotyczy ciepłej wody, niestety nie będziemy w stanie Ci pomóc.

Awaria?

Zadzwoń

Na wskazany numer proszę kontaktować się tylko w przypadku zgłoszenia awarii.

Uwaga

Odpowiadamy za zimną wodę w Twoim kranie!

Jeśli Twój problem dotyczy ciepłej wody, niestety nie będziemy w stanie Ci pomóc.