Budowa sieci i przyłączy wodociągowych oraz montaż urządzeń pomiarowych na terenie działalności Spółki AQUANET SA

Wróć do strony z przetargami

Data ostatniej aktualizacji: 04.09.2024, 11:41

Zobacz szczegóły

Data publikacji

28.10.2021, 15:03

Termin składania ofert:

18.11.2021, 12:00

Termin otwarcia ofert:

19.11.2021, 12:30

Dział Realizacji Inwestycji Aquanet S.A. z siedzibą przy ul. Dolna Wilda 126 w Poznaniu, działając w oparciu o § 21 ust. 1 lit. a) Regulaminu udzielania zamówień sektorowych przez AQUANET S.A., do których nie mają zastosowania przepisy ustawy Prawo zamówień publicznych, umieszczonego na stronie internetowej www.aquanet.pl,

ogłasza przetarg ofertowy pn.:

Budowę sieci i przyłączy wodociągowych oraz montaż urządzeń pomiarowych na terenie działalności Spółki AQUANET SA, czyli

  • miasto Poznań – Pakiet I A – Poznań Grunwald
  • miasto Poznań – Pakiet I B – Poznań Jeżyce
  • miasto Poznań – Pakiet I C – Poznań Wilda i Świerczewo
  • miasto Poznań – Pakiet I D – Poznań Nowe Miasto
  • miasto Poznań – Pakiet I E – Poznań Stare Miasto
  • gminy Mosina – Pakiet nr IIIA – Krajkowo
  • gminy Murowana Goślina – Pakiet nr VIA

1.Nazwa i adres Zamawiającego

AQUANET S.A.
ul. Dolna Wilda 126, 61-492 Poznań
tel. (61) 8359 100
strona internetowa: www.aquanet.pl

2. Numer i nazwa zadania inwestycyjnego
3-05-14-073-0 pn. Poznań i gminy – odbiorcy ryczałtowi

3. Podstawa prawna i tryb udzielenia zamówienia

3.1. Regulamin udzielania zamówień sektorowych przez AQUANET S.A., do których nie mają
zastosowania przepisy ustawy Prawo zamówień publicznych – dalej „Regulamin”;

Tryb: Przetarg ofertowy (§ 21 Regulaminu).

4. Negocjacje

Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty bez możliwości prowadzenia negocjacji, o których mowa w § 21 ust. 1 Regulaminu.

5. Opis przedmiotu zamówienia

5.1. Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest budowa sieci i przyłączy wodociągowych oraz montaż urządzeń pomiarowych – ilość lokalizacji 67 szt łącznie we wszystkich Pakietach.

Ze względu na zakres i rozległy obszar realizacji robót , Zamawiający chcąc ułatwić oferentom przystąpienie do przygotowania ofert i realizacji RB podzielił zakres przedmiotu zamówienia na pakiety wg. lokalizacji realizacji robót
Pakiety zawierają różne rozwiązania RBM w celu skutecznego opomiarowania Klientów – między
innymi:

  • Budowa sieci wodociągowych– odcinki do 150mb -Wariant I i II
  • Zestaw wodomierzowy w budynku na istniejącej instalacji
  • Nowe przyłącze z zestawem wodomierzowym w budynku
  • Nowe przyłącze z zestawem wodomierzowym w studni wodomierzowej i połączeniem z budynkiem
  • Nowe przyłącze zakończone zestawem wodomierzowym w studni wodomierzowej (działki niezabudowane)

Każdy oferent spełniający wymagania Zamawiającego ma prawo wziąć udział w postępowaniu przetargu ofertowego w dowolnej liczbie pakietów.

6. Termin wykonania zamówienia

Wykonanie przedmiotu zamówienia w terminie do 30 grudnia 2022 r

7. Szacunkowa wartość zamówienia netto na podstawie Kosztorysu Inwestorskiego

PAKIET Nr I A – 223.946,78 zł
PAKIET Nr I B – 484.991,54 zł
PAKIET Nr I C – 93.689,70 zł
PAKIET Nr I D – 557.405,44 zł
PAKIET Nr I E – 139.860,62 zł
PAKIET Nr III A – 85.845,92 zł
PAKIET Nr VI A – 106.691,66 zł

8. Rodzaj wynagrodzenia

Wynagrodzenie obmiarowe wg. szkiców geodezyjno-powykonawczych na podstawie cen ryczałtowych

9. Informację o środkach komunikacji, przy użyciu, których Zamawiający będzie komunikował się z Wykonawcami

9.1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami (tzn. przesyłania pytań, wezwań, uzupełnień do oferty, zawiadomienia o wyborze) będzie odbywać się przy pomocy poczty elektronicznej.

9.2. Osobą uprawnioną do porozumiewania się z Wykonawcami jest:
Mariola Mazurczak
kom. 885 989 594
e- mail: mariola.mazurczak@aquanet.pl

10. Termin związania ofertą

10.1. Wykonawca związany jest ofertą 60 dni. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.

10.2. Zamawiający może najpóźniej na 4 dni przed upływem końca terminu związania ofertą, zwrócić się do Wykonawcy o przedłużenie ww. terminu. Brak zgody na przedłużenie terminu związania ofertą lub brak odpowiedzi przed upływem pierwotnego terminu związania ofertą
jest równoznaczne z odrzuceniem oferty z postępowania

11. Sposób oraz termin składania i otwarcia ofert

11.1. Oferty należy złożyć w formie elektronicznej pod rygorem ich nieważności i przesłać na adres e-mail: mariola.mazurczak@aquanet.pl do dnia 18.11.2021 r. do godz. 12:00.

11.2. Każdy Wykonawca może złożyć ofertę dla dowolnej ilości Pakietów dla kompletnego zakresu Zamówienia w Pakiecie

11.3. Oferty muszą być napisane w języku polskim, powinny być sporządzone czytelnie oraz opatrzone podpisem osoby upoważnionej do złożenia oferty.

11.4. Przez podpisanie oferty, Zamawiający rozumie skan podpisanego przez upoważnioną osobę dokumentu papierowego (formularza oferty), który tym samym stanie się podpisanym dokumentem elektronicznym i będzie wiążący dla Wykonawcy. Pozostałe dokumenty elektroniczne stanowiące załączniki do oferty nie muszą być podpisane przez Wykonawcę, jednak są dla niego wiążące.

11.5. W przypadku podpisania oferty przez pełnomocnika do oferty należy dołączyć stosowne pełnomocnictwo dla takiego pełnomocnika. Pełnomocnictwo powinno być załączone w formie skanu, podpisanego przez upoważnioną osobę.

11.6. Wykonawcy mogą złożyć ofertę wspólnie. Oferta musi być podpisana w taki sposób, by wiązała prawnie wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Osoba podpisująca ofertę musi posiadać umocowanie prawne do reprezentacji.
Umocowanie musi wynikać z treści pełnomocnictwa załączonego do oferty – treść pełnomocnictwa powinna dokładnie określać zakres umocowania.

11.7. Kompletna oferta musi zawierać:

  • Formularz oferty;
  • Kosztorys Ofertowy
  • Wykaz osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji Przedmiotu Umowy;
  • Wykaz wykonanych robót budowlanych;
  • Aktualne zaświadczenia z ZUS i US;
  • Wydruk z KRS Wykonawcy albo wydruk z CEIDG Wykonawcy;
  • Pełnomocnictwo, w przypadku składania oferty przez pełnomocnika.
  • Oświadczenie o akceptacji wzoru umowy z załącznikami

11.8. Po otrzymaniu oferty na ww. adres e-mail, Zamawiający poinformuje o tym fakcie Wykonawcę.
Brak otrzymania potwierdzenia oznacza brak wpływu oferty.

Wszystkie ww. dokumenty elektroniczne stanowiące ofertę należy skompresować do jednego pliku archiwum (np. 7z), który następnie należy zabezpieczyć hasłem przed niepożądanym otwarciem i przesłać do Zamawiającego.

W tytule wiadomości e-mail zawierającej ofertę należy wpisać:
„Oferta firmy ……….; przetarg ofertowy w ramach zadania nr 3-05-14-073-0”.
Rozmiar skompresowanego pliku oferty nie powinien przekroczyć 60 MB.
Dopuszczalny format plików składających się na ofertę to: .doc, .docx, .pdf, .xls i .rtf.
Za poprawne zapisanie plików odpowiada Wykonawca.

Hasła zabezpieczające ofertę przed niepożądanym otwarciem należy przesyłać na adres e-mail: mariola.mazurczak@aquanet.pl od dnia 18.11.2021 r. od godz. 12:01 do dnia 19.11. 2021 r. do godz. 12:00.

W tytule wiadomości e-mail zawierającej hasło należy wpisać: „Hasło do oferty firmy ……….; przetarg ofertowy w ramach zadania nr 3-05-14-073-0”
11.9. Otwarcie ofert nastąpi w dniu 19.11.2021 r. o godz. 12:30.
11.10. Oferty złożone po terminie składania ofert nie będą rozpatrywane.

12. Warunki udziału w postępowaniu oraz dokumenty na potwierdzenie ich spełniania

12.1. Posiadanie wiedzy i doświadczenia, wykazując, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie (łącznie):

Co najmniej 5 robót budowlanych, polegająca na budowie przyłącza wodociągowego o średnicy co najmniej DN 32- 50 mm .

12.2. Dysponowanie odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, wykazując się osobami (kadrą), które będą uczestniczyć w wykonaniu niniejszego zamówienia, tj.:

Funkcja Ma posiadać kwalifikacje
Kierownik Budowy 1. Uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, wydane na podstawie aktualnych przepisów Prawa budowlanego lub dla osób, które uzyskały przed 1994 r. uprawnienia do kierowania robotami
budowlanymi w specjalności instalacji i urządzeń sanitarnych lub w specjalności instalacyjno -inżynieryjnej w zakresie sieci sanitarnych lub w specjalności instalacyjno – inżynieryjnej w zakresie sieci i instalacji sanitarnych lub w specjalności instalacyjno – inżynieryjnej w zakresie ochrony środowiska.2. Co najmniej 3-letnie doświadczenie w kierowaniu robotami na stanowisku Kierownika Budowy (licząc od daty uzyskania odpowiednich uprawnień budowlanych) z zakresu budowy sieci kanalizacji sanitarnej.

13. Podstawy do wykluczenia z postępowania
W przetargu ofertowym mogą wziąć udział Wykonawcy niewykluczeni na podstawie § 45 Regulaminu.

14. Podstawy odrzucenia oferty
14.1. Zamawiający odrzuca ofertę, jeśli jej treść nie odpowiada treści Ogłoszenia.
14.2. Zamawiający odrzuca ofertę, jeśli zawiera błędy w obliczeniu ceny.
14.3. Zamawiający odrzuca ofertę, jeśli jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów
14.4. Zamawiający odrzuca ofertę, jeśli Wykonawca nie wyraził zgody na przedłużenie terminu związania z ofertą
14.5. Zamawiający odrzuca ofertę jeśli oferta złożona prze Wykonawcę, który z przyczyn leżących po jego stronie, nie wykonał lub nienależycie wykonał wcześniejszą umowę, co doprowadziło do rozwiązania umowy lub naliczenia kar umownych

15. Opis Kryteriów oceny ofert wraz z podaniem wag tych kryteriów i sposobu oceny ofert

15.1. Zamawiający oceni i porówna jedynie te oferty, które zostaną złożone przez Wykonawców niewykluczonych przez Zamawiającego z niniejszego postępowania oraz te oferty, które nie zostaną odrzucone przez Zamawiającego.
15.2. Przy wyborze ofert Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami oceny ofert

Lp . Kryterium Znaczenie procentowe kryterium Maksymalna liczba punktów, jakie może otrzymać oferta za dane kryterium
1 Cena (C) 100% 100 punktów

15.3. Sposób obliczania punktów
kryterium „Cena” (C) – oferta z najniższą ceną otrzyma maksymalną liczbę 100 punktów, oferty pozostałe otrzymają zaokrągloną do dwóch miejsc po przecinku liczbę punktów proporcjonalnie mniejszą, obliczoną na podstawie poniższego wzoru:

Pi (C)= Cmin/Ci*100 pkt

gdzie:

Pi(C) liczba punktów jakie otrzyma oferta „i” za kryterium „Cena”;
Cmin najniższa cena spośród wszystkich ważnych i nieodrzuconych ofert;
Ci cena oferty badanej „i”;

15.2. W przypadku jeżeli dwie lub więcej ofert przedstawia taką samą cenę, Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego ofert dodatkowych. Wykonawcy składając oferty dodatkowe, nie mogą zaoferować cen wyższych niż zaoferowane w złożonych wcześniej ofertach.

16. Sposób obliczenia ceny

16.1. Podana w ofercie cena musi być wyrażona w PLN. Cena musi uwzględniać wszystkie wymagania niniejszego Ogłoszenia oraz obejmować wszelkie koszty, jakie poniesie Wykonawca z tytułu należytej oraz zgodnej z obowiązującymi przepisami realizacji przedmiotu zamówienia.

16.2. Ceną oferty jest cena wymieniona w formularzu oferty. Cenę taką Zamawiający przyjmie na potrzeby oceny i porównania ofert. Cenę podaną w formularzu oferty należy podać z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, przy czym końcówki poniżej 0,5 grosza pomija się, a końcówki 0,5 i powyżej 0,5 grosza zaokrągla się do 1 grosza.

16.3. Cenę podaną w formularzu oferty oblicza się na podstawie Kosztorysu Ofertowego.

17. Informacje o formalnościach, jakie muszą zostać dopełnione po wyborze oferty, w celu zawarcia Umowy w sprawie zamówienia

17.1. Przekazanie informacji o wyborze

  • Informacja o wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu lub odstąpieniu od prowadzenia postępowania zostanie przesłana do Wykonawców, którzy złożyli oferty i zostanie zamieszczona na stronie internetowej prowadzonego postępowania.
  • Informację o wybranym Wykonawcy z podaniem ceny ofertowej i/lub punktacji
  • Zawiadomienie o wyborze oferty nie stanowi zawarcia Umowy.
  • Informację o odrzuceniu ofert/ wykluczeniu Wykonawców zostanie przekazana Wykonawcom, którzy złożyli oferty podając podstawę odrzucenia/wykluczenia bez zamieszczania na stronie internetowej prowadzonego postępowania

17.2. Umowę uznaje się za zawartą w momencie podpisania przez obie Strony.

17.3. W przypadku odmowy podpisania Umowy przez wybranego Wykonawcę, Zamawiający zastrzega sobie możliwość podpisania Umowy z następnym najkorzystniejszym Wykonawcą.

17.4. W przypadku wyznaczenia do podpisania Umowy pełnomocnika, przed podpisaniem Umowy należy przekazać Zamawiającemu stosowne pełnomocnictwo dla takiego pełnomocnika. Pełnomocnictwo powinno być załączone w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie.

18. Obowiązek informacyjny RODO
Załącznik nr 4 do Ogłoszenia o przetargu ofertowym.

19. Wymagania dotyczące wadium
Zamawiający nie żąda od Wykonawców wniesienia wadium.

20. Wymagania, dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania Umowy

Zamawiający żąda od Wykonawcy zabezpieczenia należytego wykonania Umowy na roboty budowlano – montażowe, które winno zostać wniesione najpóźniej w dniu podpisania Umowy. Zabezpieczenie może być wniesione według wyboru Wykonawcy w jednej lub w kilku następujących formach:

•pieniądzu;
•gwarancjach bankowych;
•gwarancjach ubezpieczeniowych.

W trakcie realizacji Umowy, Wykonawca może za zgodą Zamawiającego dokonać zmiany formy zabezpieczenia na jedną lub kilka form, o których mowa powyżej. Zmiana formy zabezpieczenia jest dokonywana z zachowaniem ciągłości zabezpieczenia i bez zmniejszenia jego wysokości.

21. Podstawy do unieważnienia postępowania

21.1. Zamawiający unieważni postępowanie, jeśli nie złożono żadnej oferty niepodlegającej odrzuceniu.
21.2. Zamawiający unieważni postępowanie, jeśli wszyscy Wykonawcy, którzy złożyli oferty zostali odrzuceni.
21.3. Zamawiający unieważni postępowanie, jeśli wystąpiła zmiana okoliczności powodująca, że przeprowadzenie postępowania lub wykonanie zamówienia nie leży w interesie Zamawiającego.
21.4. Zamawiający unieważni postępowanie, jeśli obarczone jest wadą uniemożliwiającą zawarcie ważnej Umowy.
21.5. Zamawiający unieważni postępowanie, jeśli cena najkorzystniejszej oferty przewyższa kwotę, jaką Zamawiający może przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.

22. Wzór Umowy

Załącznik nr 5 do Ogłoszenia o przetargu ofertowym.

23. Dodatkowe informacje:

23.1. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany treści ogłoszenia o zamówieniu przed terminem składania ofert.

23.2. Wykonawca może zwrócić się o wyjaśnienie treści ogłoszenia. Zamawiający może udzielić odpowiedzi, która zostanie zamieszczona na stronie internetowej Zamawiającego bez ujawniania źródła zapytania, pod warunkiem, że pytanie / pytania wpłynęło / wpłynęły do Zamawiającego do dnia 12.11.2021 r. do godz. 12:00.

23.3. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
23.4. Zamawiający może wezwać Wykonawcę do złożenia uzupełnienia lub wyjaśnień, dotyczących treści złożonej oferty.
23.5. Zamawiający może poprawić w ofercie omyłki pisarskie oraz rachunkowe, zawiadamiając o tym Wykonawcę, którego oferta została poprawiona.

23.6. Zamawiający zastrzega sobie możliwość weryfikacji informacji podanych w ofercie poprzez zwrócenie się bezpośrednio do podmiotu na rzecz lub w imieniu którego roboty budowlane były wykonywane.

23.7. Zamawiający zastrzega sobie możliwość sprawdzenia tylko najkorzystniejszej oferty oraz ewentualnie kolejnych w punktacji ofert, pod kątem kompletności oferty i spełnienia przez Wykonawcę wymagań, postawionych w postępowaniu.

23.8. Zamawiający zastrzega sobie w każdym momencie możliwość odstąpienia od prowadzenia postępowania bez podawania przyczyny.

24. Informacja o środkach ochrony prawnej

W postępowaniach, których wartość przekracza 130.000,00 złotych wykonawca może w terminie 5 dni od wszczęcia postępowania lub wyboru oferty najkorzystniejszej, poinformować zamawiającego o niezgodnej z przepisami Regulaminu czynności podjętej przez niego lub zaniechaniu czynności, do której jest on zobowiązany na podstawie Regulaminu.

25. Załączniki
Załącznik nr 1 – Formularz oferty
Załącznik nr 2 – Wykaz osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji Przedmiotu Umowy
Załącznik nr 3 – Wykaz wykonanych robót budowlanych
Załącznik nr 4 – Obowiązek informacyjny RODO
Załącznik nr 5 – Wzór Umowy o roboty budowlano – montażowe wraz z załącznikami,
Załącznik nr 6 – Pakiety od I A;B;C;D;E; III A ; VI A– Kosztorys Ofertowy + Dokumentacja dla Pakietów

Dokumentacja projektowa dot. przedmiotowego przetargu dostępna jest TUTAJ

Osoba odpowiedzialna za postępowanie:

Mariola Mazurczak

mail: mariola.mazurczak@aquanet.pl
tel.: 885 989 594

Aktualizacje:

Data ostatniej aktualizacji: 12.11.2021, 12:41

PYTANIA z dnia 05.11.2021

Pytanie nr 1
Prosimy o informację, w momencie gdzie Wykonawca składający ofertę na kilka lub wszystkie pakiety, może złożyć jeden wykaz wykonanych robót budowlanych oraz jeden wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonaniu niniejszego zamówienia (ze wskazaniem w nagłówku, że oświadczenie dotyczy PAKIETU NR IA-IE)
Odpowiedź
Każdy Pakiet będzie rozpatrywany osobno, dlatego należy przedstawić komplet dokumentów dla każdego Pakietu osobno. Wykaz wykonanych robót i wykaz zaangażowanych osób może się powtórzyć w kilku Pakietach. Dla Zamawiającego ma znaczenie doświadczenie Wykonawcy.

Pytanie nr 2
Z uwagi na to, iż przedmiotem przetargu jest budowa sieci i przyłączy wodociągowych i montaż urządzeń pomiarowych, a zamawiający dla kierownika budowy wymaga 3 lata doświadczenia w kierowaniu robotami na stanowisku kierownika budowy z zakresu budowy sieci kanalizacyjnej sanitarnej. Wymagania w ogłoszeniu są niezgodne z zakresem robót, które są do wykonania, dlatego prosimy o zmianę na 3 lata doświadczenia w kierowaniu robotami na stanowisku kierownika budowy lub robót z zakresu sieci wodociągowej i/lub kanalizacyjnej.
Odpowiedź
Prawidłowy zakres wymagań w zakresie doświadczenia w kierowaniu robotami określa ” Wzór wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonaniu niniejszego zamówienia wraz z oświadczeniem, że wskazane osoby posiadają wymagane uprawnienia” – załącznik do ogłoszenia

Pytanie nr 3
Przedmiotem przetargu jest budowa sieci i przyłączy wodociągowych, dlatego prosimy o wyrażenie zgody aby kierownik budowy mógł wykazać się uprawnieniami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci wodociągowych uzyskanych uzyskanych w 1994 r.
Odpowiedź
Zamawiający wyraża zgodę

Pytanie nr 4
W nawiązaniu do treści Umowy tj. § 12 ust. 6 prosimy o modyfikacją i umożliwienie potencjalnemu wykonawcy potrąceń z należytego wynagrodzenia podwykonawcy tytułem zabezpieczenia należytego wykonania.
Potrącenie to będzie formą kaucji gwarancji i nie będzie stanowiło kwot zatrzymanych z wynagrodzenia podwykonawcy.
Dla wielu podwykonawców taka forma jest jedynym możliwym sposobem na wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy podwykonawczej.
Zważając na powyższe , prosimy o zmianę zapisów, zgodnie z sugerowanym poniżej brzmieniem:
” Wykonawca RB, oświadcza, że w umowach zawieranych z Podwykonawcami RB nie będzie stosował gwarancji finansowych (gwarancji należytego wykonania umowy) w formie kwot zatrzymanych z wynagrodzenia należytego Podwykonawcy RB ”
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody

Pytanie nr 5
Nawiązując do Pytania nr 4 powyżej oraz treści Umowy § 13 ust. 6 prosimy o modyfikację w jednakowy sposób tj.
” Wykonawca RB, oświadcza, że w umowach zawieranych z Podwykonawcami RB nie będzie stosował gwarancji finansowych (gwarancji należytego wykonania umowy) w formie kwot zatrzymanych z wynagrodzenia należytego Podwykonawcy RB ”
Odpowiedź
Zamawiający nie wyraża zgody

Pytanie nr 6
Nawiązując do treści Umowy, tj § 2 ust. 1 zwracam się z prośbą o wyjaśnienie zapisu ” zaświadczenie dotyczące zakończenia budowy o braku podstaw do wniesienia sprzeciwu” Jak rozumiem sformułowany zapis ?
Odpowiedź
Chodzi o sytuacje, w których nie będzie konieczne uzyskanie pozwolenia na użytkowanie.
W takim wypadku AQUANET wymagał będzie (zamiast pozwolenia na użytkowanie) uzyskania zaświadczenia (od organu) dotyczącego zakończenia budowy o braku podstaw do wniesienia sprzeciwu.
W wypadku działek prywatnych jest protokół wejścia-zejścia z budowy

Pytanie nr 7
Zgodnie z treścią Umowy tj. § 6 ust. 10 wykonawca zobowiązuje się ubezpieczyć realizację Przedmiotu Umowy na zasadach opisanych w załączniku nr 6 do Umowy.
W dokumentacji zamieszczonej do ogłoszenia brakuje owego załącznika. Proszę o zamieszczenie załącznika, bądź usunięcie zapisu z Umowy.
Odpowiedź
Zamawiający uzupełnia załącznik nr 6 do postępowania (link do dokumentu)

Pytanie nr 8
Prosimy o uzupełnienie treści Umowy w § 15 ust. 1 wpisując okres obowiązywania gwarancji jakości.
Odpowiedź
Zamawiający uzupełnił treść Umowy j.w i wpisał okres obowiązywania gwarancji 36 m-cy (link do dokumentu)

Pytanie nr 9
Zgodnie z punktem 8 lit. c) załącznika nr 4 wzoru Umowy (Zabezpieczenie należytego wykonania – wzór) żądanie wypłaty powinno być doręczone do Gwaranta najpóźniej w terminie 3 dni po okresie ważności gwarancji w formie pisemnej pod rygorem nieważności.
Regulacja ta wydaje się być sprzeczna z postanowieniami ustawy z dn. 11.09.2019 r. Prawo zamówień publicznych ( w brzmieniu obowiązujący dla przedmiotowego postępowania).
Zgodnie bowiem z art. 453 Pzp, zabezpieczenie podlega zwrotowi w terminie 30dni od dnia wykonania zamówienia (art. 453 ust.1 Pzp) oraz nie później niż w 15 dniu po upływie rękojmi za wady (art.453 ust.3 Pzp)
Oznacza to, że po upływie 30 dnia od wykonania zamówienia zwrotowi podlega zabezpieczenie w wysokości 70 % wartości gwarancji, a w 15 dniu rękojmi zwrotowi podlega pozostałe 30 % zabezpieczenia.
Jednocześnie, gdyby pozostawić punkt 8 lit. c) załącznika nr 4 do SIWZ w dotychczasowym brzmieniu, powodowałby on faktyczne wydłużenie okresu obowiązywania zabezpieczenia o co najmniej 3 dni po upływie terminów wskazanych w art. 453 ust. 1 i 3 Pzp, ponieważ w tym czasie mogłoby do gwaranta wpłynąć żądanie wypłaty środków z gwarancji.
Taka sytuacja jest niezgodna z treścią art. 453 Pzp, gdyż uniemożliwia zwrot zabezpieczenia w ustawowych terminach.
Z uwagi na powyższe, Wykonawca wnosi o zmianę treści punktu 8 lit. c) załącznika nr 4 wzoru Umowy na następujący:
„c) być doręczone do Gwaranta w terminie ważności gwarancji w formie pisemnej pod rygorem nieważności”
Odpowiedź
Zamawiający uzupełnia załącznik nr 4 wzoru Umowy o prawidłowym brzmieniu (link do dokumentu)

Data ostatniej aktualizacji: 12.11.2021, 12:41

PYTANIA z dnia 08.11.2021

Pytanie nr 1
Kosztorys – Pakiet IB po otwarciu pliku z kosztorysem, u góry na tabelą, jest zapis: PAKIET I B – miasto SWARZĘDZ, dalej Poznań – dzielnica Jeżyce. Rozumiemy że jet to omyłka pisarska i powinno być PAKIET I B – miasto Poznań – dzielnica Jeżyce
Odpowiedź
Proszę sprawdzić w ogłoszeniu. Być może Wykonawca myli załączniki z innym postępowaniem. Zapis w omawianym postępowaniu jest prawidłowy.

Pytanie nr 2
Kosztorys – Pakiet I B pozycja 7 ul. Drogowców 42. W kosztorysie nie ma ilości dla zestawu wodomierzowego umieszczonego w korytarzu, czy wykonawca ma domyślnie przyjąć 0 ?
Odpowiedź
Nie. Wykonawca ma obowiązek zapoznać się z dokumentacją projektową przed złożeniem oferty, z której wynika jakie roboty Wykonawca ma do Wykonania w danej lokalizacji.
Rubryki 5 i 7 w tabeli określają docelowy zakres prac do wykonania.
W rubryce 8 oczywiści powinno być 1

Pytanie nr 3
Kosztorys – Pakiet I B pozycja 11 Gorajska i Mrowińska. Zarówno dla sieci Dn 225 i Dn 180 jest jednostka obmiaru mb i ilość 1, proszę o informację jakiego zakresu prac w pozycji 11
dotyczy obmiar w wierszu 30 i 31 wynoszący 1?
Czy występują tam jakieś studnie czy zestawy wodomierzowe ?
Odpowiedź
W pozycji 11 w wierszu 30 i 31 Wykonawca ma podać cenę jednostkową 1 mb sieci wodociągowej Dn 225 i Dn 180 PE – WARIANT I
lub cenę jednostkową 1 mb sieci wodociągowej Dn 200 i Dn 150n żeliwo sferoidalne
– WARIANT II
Wybór należy do Wkonawcy z jakiego materiału chce wykonać sieć.
Co do zakresu , proszę zapoznać się z dokumentacją projektową.

Pytanie nr 4
Kosztorys – Pakiet I D pozycja 2,3,4. Przedpole 3x nowe przyłącze zakończone studniami, w kolumnie 8 jest ilość studni 1. Proszę o doprecyzowanie ile studni ma zostać wycenionych i ewentualną korektę przedmiaru.
Odpowiedź
Proszę się zapoznać z dokumentacją projektową, która szczegółowo określa zakres robót do wykonania Do opomiarowania są 3 bloki, w każdym bloku jest 6 mieszkań.
Przed każdym blokiem zaprojektowano 3 studnie wodomierzowe, w których będą umieszczone dwa wodomierze dla dwóch mieszkań w każdej.
W rubryce 9 wiersz 15,17,19 należy podać cenę jednostkową studni z dwoma zestawami wodomierzowymi.
Rubryka 7 wiersze 16, 18, 20 określają ilość sudni x 3 szt., przy czy należy pamiętać o montażu dwóch zestawów wodomierzowych w każdej studni przy wyliczeniu wartości przyłącza

Data ostatniej aktualizacji: 12.11.2021, 12:41

PYTANIE z dnia 10.11.2021

Pytanie nr 1
Prosimy o potwierdzenie, że Zamawiający będzie akceptował dokumentację złożoną do oferty łącznie z formularzem oferty podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez upoważnioną osobę.
Odpowiedź
Proszę wszystkie dokumenty podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym zewnętrznym lub wewnętrznym przez upoważnioną osobę – zeskanować i przysłać w formie dokumentu PDF

Data ostatniej aktualizacji: 19.11.2021, 16:16

Protokół z otwarcia ofert

Data ostatniej aktualizacji: 02.12.2021, 16:02

Ogłoszenie wyboru Wykonawcy

Podanie stanu wodomierza? Teraz to proste!

Dla Twojego komfortu oraz usprawnienia naszej pracy, wprowadziliśmy ułatwienia, które pozwolą podać Ci stan wodomierza w kilku prostych krokach!

Wystarczy, że wyślesz nam zdjęcie stanu swojego wodomierza na nasz nr telefonu lub mailowo!

Czytaj więcej

Poziom Świadczenia Usług

Zawsze chcemy świadczyć nasze usługi na jak najwyższym poziomie. Dowiedz się, jakie obowiązują nas standardy w ramach realizowanych przez nas prac.

Czytaj więcej
Na zdjęciu widać odpływ zlewu i spływającą do niego wodę

Chcesz sprawdzić twardość wody?

Sprawdź na naszej mapie, jaka woda dociera do Twojego kranu. Pamiętaj -przebadana i uzdatniona woda jest bezpieczna. Zawiera magnez, wapń, potas, sód.
Im więcej tych związków, tym twardsza i zdrowsza jest woda.

Mapa twardości wody

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami:

Infolinia czynna w dniach Pn. - Pt., w godzinach: 7:30 - 15:00

Zajrzyj także do FAQ

lub przejdź do kontaktu

Awaria?

Zadzwoń

Na wskazany numer proszę kontaktować się tylko w przypadku zgłoszenia awarii.

Uwaga

Odpowiadamy za zimną wodę w Twoim kranie!

Jeśli Twój problem dotyczy ciepłej wody, niestety nie będziemy w stanie Ci pomóc.

Masz pytania?

Infolinia czynna w dniach Pn. - Pt., w godzinach: 7:30 - 15:00

Zajrzyj także do FAQ

Awaria?

Na wskazany numer proszę kontaktować się tylko w przypadku zgłoszenia awarii. Jeśli Twój problem dotyczy ciepłej wody, niestety nie będziemy w stanie Ci pomóc.

Awaria?

Zadzwoń

Na wskazany numer proszę kontaktować się tylko w przypadku zgłoszenia awarii.

Uwaga

Odpowiadamy za zimną wodę w Twoim kranie!

Jeśli Twój problem dotyczy ciepłej wody, niestety nie będziemy w stanie Ci pomóc.